معاون اشتغال وزیر تعاون در آمل:

وجود مانع اشتغال و کارآفرینی در نظام اداری فعلی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون با تاکید بر اینکه تکلیف اقتصاد ایران با این سیستم مالی و بانکی باید مشخص شود، گفت: نظام اداری که باید تسهیل‌گر باشد نفس اقتصاد ایران را گرفته و مانع اشتغال و کارآفرینی است.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۸۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسن طایی در چهل‌وهشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور ,وجود دانشجویان را فرصت گرانبهایی برای بازار کار کشور دانست و اظهار داشت: دانشجویان عاملی بر بهتر و بهبود شدن وضعیت نظام ما هستند.

وی با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی برآیند نظام اقتصادی است، افزود: اشتغال و کارآفرینی محصول چندین جریان به هم وابسته تحول است.

طایی با تاکید بر اینکه تکلیف اقتصاد ایران با این سیستم مالی و بانکی باید مشخص شود، گفت: نظام اداری که باید تسهیل‌گر باشد نفس اقتصاد ایران را گرفته و مانع اشتغال و کارآفرینی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید تکلیف اقتصاد کشور با این نظام اداری که فقط نه می‌گوید مشخص شود، گفت: اقتصاد ایران در دوره 55 سالانه حدود 4.2 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اکنون در نظام ما از مجموعه اندیشه و توان اجرایی در مقابل این رشد به کار گرفته نشده است.

طایی از رشد 9 درصدی اقتصادی ایران در برخی سال‌هاخبر دادو بیان کرد: هم‌اکنون رشد اقتصادی ایران همان چهار درصد است.

وی با بیان اینکه رکود تورمی در بازار کار ایران وجود دارد ولی بازار کار متفاوت از این رکود تورمی است، افزود: با شرایط فعلی معتقدیم اقتصاد ایران باید فضای دیگری را تجربه کند و این امر حتما باید رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها در بازار کار باید مشخص شود، گفت: دانشگاه کارآفرین باید به قابلیت انسانی توجه داشته باشد و این توجه از توانمندسازی دانشجویان شروع می‌شود به جامعه پذیری و اشتغال پذیری می‌رسد.

طایی اضافه کرد: باید به دانشجو بگوییم شغل موفق نداریم شخص موفق داریم و در این زمینه بهبود بازار کار از جریان‌های تحول نشات می‌گیرد.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در طول ده سال آینده روند بازار کار تغییر می‌کند، تصریج کرد: امروز 22 میلیون نفر در بازار کار ایران مشغول به هستند و این روند نیازمند تغییر و استفاده بهینه از نیروی کار است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ ارزش افزوده بیشتری دارند ولی واحدهای کوچک سرمایه کمتری نیاز دارند.

طایی افزود: در آستانه برنامه ششم تصمیم بگیریم آیا از سرمایه گذاری‌ها بزرگ یا کوچک باید حمایت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها