4000 آمر به معروف و ناهی منکر در ادارات مازندران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فعالیت 4000 آمر به معروف و ناهی منکر در سطح ادارات استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۳۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، خلیل صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب ضروری است که در جامعه باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران در برنامه کاری ستاد قرار دارد که بر این اساس همه مردم پس از اطلاع‌رسانی، شناسایی، جذب، آموزش و سازماندهی می‌شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: فعالیت این ستاد در بیش از 108 سازمان آغاز شده و در همین زمینه نزدیک 4 هزار نفر با این ستاد در سطح ادارات همکاری می‌کنند.

وی با اعلام اینکه آموزش افرادی که با این سازمان همکاری می‌کنند نیز در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: برخورد مناسب با افراد در زمان امر به معروف و نهی از منکر بسیار مورد تاکید است.

صالحی یادآور شد: دشمن تلاش دارد که زمینه تفرقه را در بین آحاد جامعه فراهم کند که نقش امر به معروف در این ارتباط بسیار حساس است.

وی با اعلام اینکه حفظ نظام اسلامی از نگاه رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین معروف بیان شد، افزود: اعتلای فرهنگ، تکثیر نسل و نسل جوان آماده آموزش داده اسلامی، رونق به اقتصاد و تولید، همگانی کردن آموزش عمومی، مجاهدت برای اقتدار ملت و اقتدار امت اسلامی و تلاش برای وحدت اسلامی نیز مهم‌ترین معروف است که توسط این ستاد پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: تضعیف فرهنگ، تضعیف علم و فناوری، ترویج ابتذال در جامعه مهم‌ترین منکرات است و در این زمینه ماموریت ویژه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه دربرابر منکرات نباید بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: قانون نیز از آمران به معروف و ناهیان منکر حمایت می‌کند و موارد هتک حرمت به آمران به معروف به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

صالحی با اعلام اینکه برای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر ستاد ویژه در دادگستری تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این ستاد به‌صورت ویژه پرونده‌های این حوزه را رسیدگی می‌کند.

وی در ادامه خواستار حمایت از رسانه‌ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: رسانه‌ها در این امر نقش ویژه‌ای دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تردد مسافران در استان مازندران، یادآور شد: انتظار این است که دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی با این ستاد همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی دیگر برنامه‌های این ستاد را توسعه فعالیت آن در سطح آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: بنا داریم طرح یاوران معروف ویژه مدارس را در استان اجرایی کنیم.

صالحی در ادامه با اعلام اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از حمایت مادی و معنوی مسئولان استانی برخودار است، افزود: برنامه‌های این ستاد به‌صورت کلان پیگیری و لازم الاجرا است و از قدرت قانونی مناسبی نیز برخودار است.

وی در پایان گفت: جلسات این ستاد با مسئولان ارشد استان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و فعالیت همه دستگاه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به‌صورت محسوس و غیرمحسوس رصد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها