همزمان با هفته دولت و به همت واحد سیاسی سپاه قائم شهرگردهمایی سیاسی پایوران وسربازان درنمازخانه این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۲۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶



خبرگزاری بسیج مازندران،به گزارش روابط عمومی سپاه قائم شهر علی محمد صمدیان کارشناس مسائل سیاسی در جمع پایوران وسربازان این ناحیه ضمن بیان اینکه نباید از توطئه های دشمنان غافل بود گفت : دشمن سعی کرد در حین مذاکرات هسته ای یا بعد از آن از ابعاد مختلف سیاسی یا فکری ، قدرت کشور را به دوقطب تبدیل نماید وخیلی از ما نیز ندانسته به این روند کمک می کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود : برخی در داخل گفتند که رهبری در شرایط فشار مجبور به پذیرش مذاکرات با غرب شده است اما در روزهای فتنه سال88 دیدیم که رهبری درآن نماز جمعه تاریخی بصورت واضح،صریح وقاطع دیدگاه خودشان رادر موضوعات پیش آمده برای کشور بیان می کنندبلکه نظر رهبری بر این است که مذاکره باید بر اساس حکمت ومصلحت کشور باشد .

دی ادامه داد : چند اصل در معاملات اسلامی وجود دارد که به آن تاکید شده است1-مومن باید در معاملات با حوصله باشد که اگر طرف مقابل بفهمد که ما در کار عجول هستیم در معامله ناز می کند وروند معامله مختل می گردد2-باید در معامله اطلاع دقیق از جنس مورد معامله را داشته وفریب لبخندهای طرف مقابل را نخوریم چون دشمن به دنبال تامین منافع خود می باشد.

وی در ادامه به علت تن دادن دشمن به مذاکره با ایران اشاره کرد و اذعان داشت : قدرت ایران یکی از دلایل تن دادن دشمن به مذاکره با ما بود چون ایران در بحث انرژی هسته ای به غنی سازی20درصد رسید با19هزار سانتریفیوژ که اگر این روند ادامه پیدا می کرد قدرت ایران نیز بیشتر می شد.

این کارشناس مسائل سیاسی قدرت نظامی ایران را یکی دیگر از دلایل آمدن غرب پای میز مذاکره بیان کرد وگفت : از طرف دیگر قدرت نظامی ایران آنقدر افزایش پیدا کرده بود که در برابر تهدید نظامی غرب قدرت نمایی می کرد در حالی که قدرت امریکا روز به روز به افول می رفت چرا که جنگ افغانستان،عراق و.. توان نظامی امریکا را گرفت.

صمدیان افزود : در این مذاکرات باید 5مرحله را طی کنیم،نهایی شدن متن توافق،تثبیت ونهایی شدن متن از جانب دوطرف مذاکره-اجرای توافقات-انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس ودر نهایت ایجاد امنیت برای کشوروما اکنون در مرحله اول قرار داریم.

وی در پایان به دستاوردها،خطرات توافق وچالشهای پیش رو پرداخت وتشریح کرد:ایجاد شکاف بین تحریمها،تثبیت حق غنی سازی برای ایران،حفظ فناوری وتولید هسته ای،خروج پرونده ایران از پروژه ایران هراسی،تثبیت قدرت جمهوری اسلامی ایران،ایجاد فراغت برای ایران در موضوع هسته ای وپرداختن به مسائل زیرساختی کشور را از دستاووردهای این مذاکره ومحدودشدن فعالیتهای هسته ای،پذیرش مکانیسم ماشه،فراهم شدن جای پای غرب به ایران،عدم فعالیتهای موشکهای دور برد ،عدم فروش سلاح از جانب ایران به همسایگان،مظلوم نمایی امریکا وتطهیر سابقه خود در بین اذهان عمومی ملتها را از خطرات توافق وهمچنین یکی از چالشهایی که برای ایران به وجود آمد اینکه حامیان فتنه 88 اینگونه القا می کنند که باید این روش مذاکره را درمقابل سران فتنه در حبس نیز در پیش گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها