کتاب زندگی شهید کاظم نجفی رستگار به قلم نجمه طرماح در قالب مجموعه «نیمه پنهان» انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۱۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
جمه طرماح از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از کتاب در دست چاپ خود به خبرگزاری کتاب ایران گفت: کتابی درباره سرگذشت شهید کاظم نجفی رستگار، در مجموعه نیمه پنهان انتشارات روایت فتح می‌نویسم.

وی ادامه داد: حدود 800 صفحه مصاحبه با خانواده شهید رستگار به انجام رسیده بود که این مصاحبه‌ها را از طریق انتشارات روایت فتح، دریافت و مطالعه کردم. البته امکان گفت‌وگوی دوباره با خانواده شهید نیز وجود دارد اما تاکنون که حدود 30 صفحه از کتاب را نوشته‌ام، نیازی به انجام مصاحبه مجدد نداشتم.

نگارنده کتاب «کبوتر دوبرجه» با بیان این‌که اکنون در حال نوشتن مراحل خواستگاری شهید رستگار از همسرش هستم، افزود: با توجه به این‌که تفاوت سنی من با همسر شهید بیش از 20 سال است، باید خود را در فضای زندگی او قرار دهم و این کمی برایم دشوار است.
 
وی شهید نجفی رستگار را فرمانده تیپ 10 سید‌الشهدا‌ء استان تهران معرفی کرد و گفت: وی باجناق شهید ناصر شیری بود و به این دلیل که این دو شهید در طول عملیات‌ها و فعالیت‌های مختلف، همواره با هم بوده‌اند، کتاب «نیمه پنهان شهید رستگار» ناخواسته درباره دو شهید نوشته شده است.

این نویسنده ادامه داد: زندگی شهید رستگار و همسرش، بیش از سه سال دوام نداشت اما آن‌ها دوران پر فراز و نشیبی را در این مدت سپری کردند. رفتار شهید رستگار بسیار بزرگ‌منشانه و منطقی بود. به این دلیل می‌گویم «منطقی» که وی، علاوه بر این‌که یک تیپ را فرماندهی می‌کرد، زندگی خانوادگی خود را هم به خوبی تحت مدیریت داشت. البته همسر وی هم شرایط دشواری را گذراند. وی در 14 سالگی ازدواج و با همین سن کم چندبار شرایط سقط جنین را به دلیل بمباران تحمل کرد.

طرماح با اشاره به رو به پایان بودن مدت قراردادش با انتشارات روایت فتح، گفت: با توجه به این‌که داستان زندگی شهید رستگار پرکشش است، دوست ندارم که این کتاب را به این زودی‌ها به پایان ببرم. فکر می‌کنم انتشار این خاطرات در یک جلد 80 صفحه‌ای، نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند و زندگی‌نامه شهید رستگار باید در سه جلد نوشته شود.
ارسال نظرات