اظهارات نعمت‌زاده درباره یک کمپین در بوته نقد نمایندگان-6
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مسئولیت پایین‌بودن کیفیت و بالا بودن قیمت خودروهای داخلی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: آقای وزیر صنعت باید نقد منصفانه را بپذیرد و گله‌مند نشود.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۷۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کمپین «خرید ماشین صفر، ممنوع!»، اظهار داشت: مسئولیت صنعت خودرو با آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت است، اگر کیفیت خودروهای تولید داخل مشکل دارد، اگر قیمت‌ها مشکل دارند، مسئولیت همه این موارد با وزارت صنعت است.

وی با بیان اینکه حق همیشه با مشتری است، افزود: مشتری می‌تواند خودرو بخرد یا نخرد، اختیار این موضوع با خود مشتری است، بازار و قیمت خودرو تعیین‌کننده این موضوع است.

نعمتی تصریح کرد: ما همیشه گفتیم که متأسفانه کیفیت خودروهای تولید داخل از استانداردهای لازم برخوردار نیست و این کیفیت آنگونه که باید و شاید در خور و شایسته نه خودروساز ماست و نه مردم ما.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه یادآور شد: موضوع بعدی که مورد انتقاد است بازار یکطرفه‌ای است در اختیار خودروسازان داخلی ماست، خودروسازان ما باید این را بدانند بالاخره امروز که تعرفه‌های آن‌چنانی برای خودروساز بسته شده دائمی نیست، این تعرفه‌ها برای آن گذاشته شده که به مرور زمان خودروسازان داخلی کیفیت خودروهایشان را بالا ببرند و قیمت‌شان را با نرخ‌های جهانی همسان کنند تا قدرت رقابت افزایش یابد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بازار یکطرفه بلای بزرگی است که در خودروسازی‌های ما به وجود آمده است، ما بارها در جلسات مختلف حتی در جلساتی که دعوت شدیم، در این باره اظهارنظر کردیم اما بعد از آن دوستان از ما ناراحت شدند.

نعمتی با بیان اینکه این برای خودروساز ما ایراد بزرگی است که به کارشناسان و نمایندگان مجلس اجازه اظهارنظر نمی‌دهند، تأکید کرد: خودروساز ما به سمت بازار یکطرفه‌ای که خودش دوست دارد پیش می‌رود که قطعاً نتیجه آن هم همین اتفاقاتی که الآن افتاده، می‌شود، ما قبلا هم در این زمینه تذکر داده بودیم، وقتی بازار یکطرفه باشد و کیفیت هم پایین باشد و با استاندارهای جهانی هم‌خوانی نداشته باشد، طبیعتاً همین مشکلات پیش می‌آید و مردم کمپین‌هایی از این سنخ به راه می‌اندازند و شرایط خود به خود دست به دست هم می‌دهند که امروز شاهد دپوی تعداد زیادی خودرو در پارکینگ خودروسازی‌هایمان هستیم.

نماینده اسدآباد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در نظام ما که بنایش بر مردم‌سالاری دینی نهادینه شده، همه مردم حق اظهارنظر دارند و می‌توانند نقد منصفانه داشته باشند و آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت نباید از نقد منصفانه گله‌مند و ناراحت شود، اگر نقد منصفانه بود باید بپذیرند و اصلاح کنند.

ارسال نظرات