دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به وزیر علوم تأکید کردند معطل کردن دانشجویان بورسیه و عدم اخذ تصمیمات مربوط به آنها تا زمان انتخابات مجلس، خیال خام و اشتباه محاسباتی طراحان «دروغ بزرگ» است و به هیچ عنوان محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۶۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کردند که معطل کردن دانشجویان بورسیه و عدم اخذ تصمیمات مربوط به آنها تا زمان انتخابات مجلس، خیال خام و اشتباه محاسباتی طراحان «دروغ بزرگ» است و به هیچ عنوان محقق نمی‌شود.

این دانشجویان در ابتدای نامه خود آوردند: پیرو نامه ها و درخواست های گذشته دانشجویان بورسیه در خصوص لزوم پاسخگویی شفاف و صریح شما در برابر دیدگان مردم شریف ایران و نیز دعوت به مناظره رو در رو با وزیر سابق علوم دکتر دانشجو، ضمن دعوت مجدد از حضرتعالی به مناظره، خواهان ارائه توضیحاتی از طرف وزارت علوم در زمینه علل عدم پذیرش این دعوت کاملا خیرخواهانه و منطقی، از سوی شما هستیم.

در ادامه این نامه آمده است: سکوت، به هیچ عنوان دلیل قانع کننده و استدلال قابل قبول برای اقدامات عجیب و تصمیمات خلق الساعه ای نیست که زندگی هزاران خانواده را به سیاهی و تباهی کشانده و در زمره غلط‌ترین کارها در وزارت علوم، مطرح شده است.

دانشجویان بورسیه با اشاره به افت شدید شتاب علمی در نامه خود خطاب به فرهادی آوردند:  از سوی دیگر افت شدید شتاب علمی کشور و پیشی گرفتن کشورهای ضعیفی مانند عربستان سعودی از ایران در این زمینه، قطعا رابطه مستقیمی با سیاسی کاری، دعواهای جناحی و سیاست بازی وزارت علوم داشته و پاسخگویی شما در این زمینه نیز، لازم بلکه واجب است.

در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است عدم پاسخ مثبت به این دعوت چندباره و یا عدم روشن ساختن دلایل منطقی عدم پذیرش، شائبه های بیشتری را در سلیقه ای و سیاسی بودن عملکرد وزارت علوم در ظلم به بورسیه ها و افت شتاب علمی کشور موجب خواهد شد که به هیچ وجه در شان وزارت علوم نخواهد بود.

دانشجویان تأکید کردند که معطل کردن دانشجویان بورسیه و عدم اخذ تصمیمات مربوط به آنها تا زمان انتخابات مجلس، خیال خام و اشتباه محاسباتی طراحان تباهی و بانیان "دروغ بزرگ" است و به هیچ عنوان محقق نشده و کار به آن نقطه نخواهد رسید.

دانشجویان بورسیه در پایان نامه خود خطاب به فرهادی آورند: بهتر است که عاملان غلط ترین کارها و کارگزاران حاشیه های بی پایان فتنه گرانه در وزارت علوم ،توسط حضرتعالی از مصدر امور برکنار شده و به دلیل اقدامات سیاه کارانه و انتقام جویانه شان، فورا توسط وزارت علوم به قوه قضائیه معرفی شوند.

ارسال نظرات