خبرهای داغ:
صبح امروز برگزار شد

مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با شرکت 80 نفر از خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۹۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

اشرفی مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: مرحله دوم آزمون های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در نیمه اول شهریور ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آزمون به صورت شفاهی در استان ما طی امروز یازدهم و فردا دوازدهم شهریور ماه برگزار می شود.

اشرفی افزود: مرحله اول این آزمون ها در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بیش از 140 نفر از حافظان قرآن کریم از سراسر استان برگزار شده است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: از بین شرکت کنندگان مرحله اول آزمون که به صورت کتبی برگزار شده است، 64 نفر خواهر و 16 نفر برادر قبول و موفق به ورود به مرحله دوم شده اند.

وی ادامه داد: به قبول شدگان در آزمون شفاهی مرحله دوم مدرک تخصصی معتبر با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعطا می شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: تا امسال 10 دوره این آزمون ها برگزار شده است که در نه دوره قبلی 54 نفر در استان خراسان جنوبی موفق به اخذ این گواهینامه شده اند.

وی عنوان کرد: این مدرک برای افرادی که لیسانس ندارند معادل مدرک لیسانس و برای کسانی که مدرک لیسانس دارند معادل تحصیلات تکمیلی دانشگاهی است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: برگزاری این دوره بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: تا کنون داوران و اساتید مجرب کشوری در این آزمون ها نظارت داشتند اما امسال اساتید مجرب بومی از استان 2 نفر خانم و 2 نفر آقا بر این آزمون نظارت دارند.

اشرفی اضافه کرد: علاقه مندان به ثبت نام در این آزمون ها از اوایل اسفند ماه می توانند به سایت تلاوت به آدرس telavat.com مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار