عملکرد مطلوب کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در زمینه اشتغال‌زایی/ 100درصد کمک‌های مردمی صرف رفع مشکلات مددجویان می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: 100 درصد کمک‌های مردمی صرف رفع مشکلات مددجویان می‌شود و شفاف‌سازی هزینه کرد کمک‌های مردمی جز تکالیف این نهاد است.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۷۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد با بیان اینکه رشد کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق کمیته امداد رای تایید مردم و نشانه اعتمادآنان به این نهاد ولایی است، اظهار کرد: باید با شفاف‌سازی عملکرد و اعلام گزارش کامل در زمینه نحوه هزینه کرد به مردم اعتماد عمومی را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چگونگی هزینه کرد کمک‌ها در این نهاد یکی از دغدغه‌های مردم است، بیان داشت : 100درصدی کمک‌های مردم صرف امور محرومین و مددجویان و رفع نیازهای آنها می‌شود و شفاف‌سازی عملکرد و ارائه گزارش عمکرد و چگونگی هزینه کرد کمک‌های مردمی جز تکالیف این نهاد است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان،بر این باور هستیم که خیرین ذی‌نفعان کمیته امداد هستند و باید بسترهای لازم برای حضور و مشارکت بیش از پیش خیرین به منظور توانمندسازی هرچه بیشتر جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

عملکرد مطلوب کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در زمینه اشتغال‌زایی

موسی‌نژاد عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان را در زمینه اشتغال‌زایی بسیارمطلوب عنوان کرد و گفت: در صد کشوری پایداری مشاغل کمیته امداد 86 درصد و در کردستان92 درصد است که 6 درصد نسبت به میانگین کشور بالاتر است.

وی بر لزوم ارائه خدمات هدفمند به مددجویان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد استان کردستان با هدف تحقق این مهم طرح همیار مددکار را مطرح و بستر خدمات‌رسانی هدفمند را برای مددجویان بیش از گذشته در قالب این طرح فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان الگوی همیار مددکار را طرحی نو از سوی کمیته امداد کردستان دانست که قرار است به زودی به صورت بخشنامه در سطح کشور اجرا شود و در این مهم کردستان الگویی در معرفی و نمایش کامل این طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد کردستان در کنار توفیقات قابل توجهی که در حوزه رسالت‌های خود دارد در زمینه نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر نیز در بین ادارات مختلف طی چند سال گذشته رتبه برتر را داشته است، اظهار کرد: توجه ویژه به این مباحث بستر خدمات‌رسانی به جامعه هدف را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

موسی‌نژاد تقویت کار تیمی در کمیته امداد را از دیگر اولویت‌های این نهاد دانست و تصریح کرد: معتقدیم زنجیر توانمندسازی مطرح در این نهاد حمایتی اگر به صورت تیمیصورت نگیرد، ابتر می‌ماند.

وی با اشاره به جامعه بیش از 50 هزار خانواده زیرپوشش این نهاد در سطح استان اظهار کرد: 4 هزار و 300 خانوار زیرپوش کمیته امداد امام (ره) از نیازمندان کامیارانی هستند.

موسی‌نژاد همکاری و همراهی فرمانداران در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین را در هر شهرستانی ضروری دانست و افزود: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به پیشتازی استان کردستان در امر جمع‌آوری زکات در سطح کشور گفت: بسترسازی در زمینه جمع‌آوری زکات به عنوان یکی از واجبات دینی با توجه به اختصاص بخش قابل توجهی از آن به رفع مشکلات نیازمندان باید در شهرستان‌های استان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات