سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که شدت تحریم‌های ایران در روز اول پس از اجرای توافق هسته‌ای، کم نمی‌شود و پیش از هرگونه تخفیفی در تحریم‌ها، ایران باید تعهداتش را کاملاً انجام دهد.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۶۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص آینده تحریم‌های ایران و اقدامات احتمالی جمهوری‌خواهان برای خراب کردن توافق هسته‌ای، سخن گفت.

یکی از خبرنگاران از وی پرسید که آیا وزارت خارجه در خصوص عزم نمایندگان جمهوری‌خواه برای تصویب تحریم‌های جدید در پاییز و خراب شدن توافق در صورت اجرایی شدن این کار، نگرانی ندارد؟

تونر گفت: «وارد جزئیات مربوط به فرضیات نمی‌شوم ... چیزی که الان وجود دارد این است که تحریم‌ها به محض اجرایی شدن توافق، کم نمی‌شوند و ایران باید تعهداتی را پیش از هرگونه تخفیف تحریمی، انجام دهد.»

بر اساس برجام، که البته هنوز در کنگره آمریکا در حال بررسی است و سرنوشت تصویبی آن معلوم نیست، ایران در قبال اجرای تعهدات هسته‌ای خود که برچیدن تعداد قابل‌توجهی سانتریفیوژ و تبدیل یک مرکز غنی‌سازی به مرکز تحقیقاتی را شامل می‌شود، در برخی از تحریم‌های بین المللی، شامل تخفیفاتی خواهد شد.

ارسال نظرات