اختلاف دوباره بين تيم‌ملي و تيم اميد
اختلاف به وجود آمده بين تيم‌ملي فوتبال و تيم اميد از آن دست اختلاف‌هايي است كه منحصراً مي‌توان در فوتبال مثلاً حرفه‌اي ما پيدا كرد.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۹۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، اختلاف به وجود آمده بين تيم‌ملي فوتبال و تيم اميد از آن دست اختلاف‌هايي است كه منحصراً مي‌توان در فوتبال مثلاً حرفه‌اي ما پيدا كرد.
در تمام دنيا رسم بر اين است كه تعامل اين دو تيم سبب اعتلاي فوتبال و موفقيت هر كدام از آنها در رسيدن به اهدافشان مي‌شود اما اين مسئله نيز مانند خيلي مسائل ديگر دنياي حرفه‌اي فوتبال در كشور ما صادق نيست. دو تيم‌ملي و اميد فوتبال در حال حاضر در حساس‌ترين مقاطع قرار دارند. تيم‌ملي بايد آماده رويارويي با حريفان در راه رسيدن به جام جهاني 2018 روسيه شود و اميدها هم بايد تمام همت خود را به كار گيرند تا طلسم غيبت چهار دهه‌اي فوتبال ايران در المپيك را بشكنند.
در چنين شرايطي عدم وجود تعامل بين مسئولان و كادر فني دو تيم كار را به شدت سخت كرده است، كارلوس كرش، سرمربي تيم‌ملي فوتبال براي حضور در دور نخست رقابت‌هاي انتخابي تيم‌ملي دست به جوانگرايي زده و با دعوت از بازيكنان جوان از جمله چند بازيكن تيم فوتبال اميد كارش را آغاز كرده است. همين مسئله باعث شد تا اولين واكنش از سوي حبيب كاشاني مدير تيم فوتبال اميد نشان داده شود. كاشاني روز ششم شهريور‌ماه با اعلام اينكه جوانگرايي تيم‌ملي  ما را دچار مشكل مي‌كند، گفت: «ما براي اردوي هلند برنامه‌ريزي كرده‌ايم و با توجه به سن و سال بازيكنان و  دانشجو و سر باز بودن آنها با نظام وظيفه و سپاه و ارتش هماهنگي‌هاي لازم را انجام داديم اما با جوانگرايي كه سرمربي تيم‌ملي اجرا كرده هفت نفر از بهترين نفرات ما در تيم‌ملي هستند و اردوي هلند را از دست مي‌دهند.»
كاشاني با اشاره به اينكه پيش از اين بابت استفاده از جهانبخش و سردار آزمون مشكل داشتيم و امروز بايد براي حضور علي كريمي، اخباري، ميلاد محمدي، سعيد عزت‌اللهي و مهدي ترابي چانه‌زني كنيم، ادامه داد: «اخباري گلر اول ماست ولي در تيم‌ملي دروازه‌بان سوم يا چهارم است، تقاضا مي‌كنم بزرگ‌ترهاي فدراسيون و فوتبال كمك كنند تا تفاهم خوبي بين مربيان تيم اميد و بزرگسالان برقرار شود.» 
حرف‌هاي حبيب كاشاني بلافاصله با واكنش هواداران كارلوس كرش مواجه شد، چراكه برخي از آنها معتقد بودند تيم‌ملي فوتبال بايد در اولويت قرار داشته باشد. اين مسئله حتي به تأييد دن گاسپار مربي تيم‌ملي فوتبال هم رسيد. كار به اينجا خاتمه نيافت و ديروز حبيب كاشاني در پاسخ به انتقادهايي كه به او و حرف‌هايش مي‌شد باز هم از شرايط حساس تيم اميد گفت: «من حرف بدي نزدم، گفتم گرفتن ويزا 45 روز طول مي‌كشد و درخواستم اين بود كه اگر قصد دارند بازيكني را به تيم بزرگسالان دعوت كنند، زودتر اين كار را انجام دهند و به ما اعلام كنند. ما خوشحال مي‌شويم كه بازيكنان اميد به تيم بزرگسالان بروند. نمي‌دانم چرا به اسم هواداري از كرش اظهارنظر مي‌كنند در حالي كه هم تيم اميد و هم تيم بزرگسالان متعلق به ايران هستند و همه بايد براي موفقيت اين دو تيم تلاش كنيم. من از تمام علاقه‌مندان به فوتبال و اين دو تيم مي‌خواهم سكوت كنند تا فدراسيون اين مشكل را حل كند.»
مسلم است براي فوتبال ايران هم جام جهاني ارزش و اعتبار خاص خودش را دارد و هم حضور در المپيك. مهم هماهنگي و تعاملي است كه بايد از سوي فدراسيون فوتبال بين اين دو تيم برقرار شود. بدون ترديد برقرار كردن اين هماهنگي اصلاً كار دشواري نيست و مي‌توان با يك برنامه‌ريزي درست و ساده كاري كرد كه دو تيم به اهدافشان دست پيدا كنند.
از سويي بايد به كارلوس كرش حق داد و اين فرصت را در اختيار او گذاشت تا با جوانگرايي در تيم‌ملي شرايط را براي سال‌هاي حساس پيش‌رو مهيا كند. بي‌ترديد تكيه فوتبال ايران به نسلي كه سال‌ها و ماه‌هاي آخر فوتبال خود را مي‌گذراند، اشتباهي است كه بايد جلوي آن گرفته شود و كارلوس كرش به عنوان سرمربي تيم‌ملي راه درستي را براي انجام اين كار برگزيده و به طور حتم بهره‌گيري از بازيكنان جوان تيم اميد در كنار باتجربه‌هاي تيم‌ملي راهي است كه موجب شكوفايي فوتبال ايران خواهد شد.
از طرف ديگر بايد متوجه تيم اميد نيز بود، نبايد فراموش كنيم كه فوتبال ايران نزديك به 40 سال است كه در المپيك حضور نداشته. تيم اميد امروز در حساس‌ترين زمان خود براي راهيابي به المپيك ريو قرار دارد و بي‌شك اهميت حضور در المپيك كمتر از راهيابي به جام جهاني نيست. بنابراين بايد شرايطي فراهم شود كه بازيكنان تيم اميد بتوانند با حداكثر توان و به موقع در خدمت اين تيم قرار گيرند و در مواقع لازم كمك حال تيم‌ملي نيز باشند.
كادر فني تيم‌ملي و كادر فني تيم اميد به طور حتم به راحتي مي‌توانند اين موضوع را حل و فصل كنند، به شرط آنكه فدراسيوني‌ها به جاي تماشاي دعواي بي‌فايده اين دو آستين‌ها را بالا بزنند و مشكل را براي هميشه حل كنند. 
ارسال نظرات