بیمارستان صحرایی سپاه روح الله در شهرستان خنداب راه اندازی شد

بیمارستان صحرایی سپاه روح الله استان مرکزی روز سه شنبه با حضور فرمنده سپاه روح الله ،مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در روستای ایجان شهرستان خنداب راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۳۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین راه اندازی این بیمارستان صحرایی گفت: تلاش برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری محور برنامه های این نهاد انقلابی است.
وی ادامه داد: محرومیت زدایی و حل مشکلات مناطق کم برخوردار به جهت عمق بخشی داخلی و ایجاد امنیت پایدار با اولویت مناطق دور افتاده و محروم، از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری و تکلیف اصلی سپاه پاسداران است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از متن جامعه ایران با هدف دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی تشکیل شده و تلاش برای محرومیت زدایی نیز یکی از تکالیف اصلی این نهاد انقلابی است.
وی ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان خنداب را یک گام اساسی در راستای محرومیت زدایی و خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و گفت: اجرای چنین اقداماتی ضمن آماده سازی گروه درمان برای پاسخ گویی به نظام سلامت کشور می تواند باعث تحول و تغییر در الگوهای رفتاری و فرهنگی ساکنان منطقه در مسائل بهداشت و درمان شود .
سردار کریمی گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم، کمک به محرومیت زدایی و ارتقاء سطح سلامت مردم مناطق محروم، شناسایی بیماری های بومی و کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستان های شهری از جمله اهداف برپایی این بیمارستان صحرایی است.
وی افزود: چنین اقداماتی از برکات جمهوری اسلامی به مناطق محروم است و سپاه پاسداران به عنوان نهاد مردمی خدمات ارزنده ای به مردم ارائه داده است.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی نیز درآیین راه اندازی این بیمارستان گفت: مراجعین به این مرکز درمانی طی سه روز می توانند در بخش های مختلف پزشکی شامل دارویی، بستری، داروخانه، معاینه عمومی، تخصصی، فوق تخصصی، پاراکلینیک و جراحی خدمات درمانی را رایگان دریافت کنند.
صابر جباری خدمات درمانی تخصصی به مراجعین به این بیمارستانی صحرایی را دندانپزشکی، قلب، جراحی، مغز و اعصاب، زنان وزایمان، مامایی، نوار و اکو قلب، ارولوژی و ارتوپدی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: بیش از 100 پزشک متخصص وعمومی دراین بیمارستان صحرایی به صورت شبانه روزی به مردم شهرستان خنداب خدمات ارایه می کنند.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار برای برپایی این بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده، تاکید کرد: پزشکان این مرکز در ارایه خدمات درمانی، هیچ گونه دستمزدی بابت ویزیت بیماران دریافت نمی کنند.
وی گفت: از ماه های گذشته عملیات غربالگیری از سوی تیم های اعزامی به مناطق مختلف شهری و روستایی خنداب آغاز شده که حدود 10 هزار نفر برای درمان های تخصصی و فوق تخصصی به این بیمارستان ارجاع داده شده اند.
جباری افزود: یک بیمارستان صحرایی نیز سال گذشته در شهر هندودر شازند به جمعی از مردم محروم این منطقه خدمات درمانی ارایه کرد.
شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی در سال 1386 به شهرستان ارتقا یافت و هم اکنون حدود 60 هزار نفر در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان زندگی می کنند که بیش از 60 درصد آنان با کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.
ارسال نظرات