خبرهای داغ:
مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان از اعزام 3 هزار دانشجو در قالب 77 گروه جهادی به مناطق محروم استان همدان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۵۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

علی‌اصغر صداقتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: اردوهای جهادی از ابتدای تابستان آغاز شده و به‌صورت پررنگ بعد از ماه مبارک رمضان گروه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد گروه‌های جهادی ثبت شده در سال جاری 77 گروه است، افزود: حدود 3 هزار نفر از دانشجویان استان به همراه این گروه‌ها به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

*شناسایی 77 روستا برای فعالیت گروه‌های جهادی در استان همدان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان بیان داشت: تعداد 77 روستا و منطقه محروم نیز در سطح استان برای اعزام و فعالیت گروه‌های جهادی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو گروه جهادی در استان مشغول فعالیت هستند و فعالیت دیگر گروه‌ها به اتمام رسیده و تا پایان شهریور ماه حدود 15 روستای دیگر توسط گروه‌های جهادی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

صداقتی تصریح کرد: اردوهای جهادی باهدف معنویت‌افزایی بین دانشجویان جهادگر که در مناطق محروم حضورمی‌یابند و پیگیری و رفع مشکلات اساسی روستاها و افزایش سطح آگاهی و مطالبه‌گری مردم مناطق محروم از مسئولین و دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی درعرصه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، عمرانی، اقتصاد مقاومتی و آموزش مشاغل جهت اشتغال خانوارهای روستایی و رفع معضل بیکاری از سطح روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر به علت بیکاری فعالیت دارند.

*رشد 10 درصدی حضور دانشجویان در اردوهای جهادی

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان درگروه‌های جهادی حضورداشتند، یادآور شد: این میزان در سال جاری از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به تأثیر اردوهای جهادی در جامعه ادامه داد: رفع مشکلات مردم مناطق روستایی، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات روستائیان،آموزش مشاغل خانگی و سنتی و رفع مشکل بیکاری روستائیان، رفع مشکل فرهنگی و آموزشی اهالی روستا از طریق برگزاری کلاس‌های متعدد توسط دانشجویان در سطح روستاها، فراهم کردن بستر حضور مسئولین استانی در روستاها توسط گروه‌های جهادی از جمله نکات مهم تأثیرات اردوها در جامعه است.

صداقتی محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی و مرمت و بازسازی مدارس، حسینیه‌ها و مساجد، خانه بهداشت و... را مهمترین هدف اردوهای جهادی عنوان کرد.

وی ابراز داشت: از دستاوردهای دیگر اردوهای جهادی آشنایی دانشجویان با روستا و فرهنگ روستایی و فرهنگ کار و تلاش، قطع ارتباط با زندگی روزمره و همرنگ شدن با روستائیان است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان افزود: با توجه به اینکه این دانشجویان مدیران فردای جامعه هستند اردوهای جهادی بستر خوبی برای افزایش حس دلسوزی و خدمات‌رسانی و تقویت احساس دین به مناطق روستایی بین دانشجویان برای آینده است.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان با استفاده از نیرو و نشاط جوانان، کسب تجربیات شغلی و مهارتی، کمک در کاهش هزینه‌های دولت و ثبت کارآمدی نظام و افزایش دلبستگی مردم به نظام از دیگر اهداف این اردوها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات