یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

دولت در عمل حمایتی از تولیدکنندگان نداشته است

باوجود طرح های مختلف حمایتی برای تولیدکنندگان، اما در عمل حمایتی از بخش تولید و فعالان آن صورت نمی گیرد و این در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۴۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

میثم موسایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: هماهنگی بخش عرضه و تقاضا یکی از مشخصه های رونق بازارهای کشور است و با تزریق نقدینگی به بخش عرضه، آن هم از طریق واردات کالا مشکلی حل نخواهد شد و دولت نیز این رویه اشتباه را در این دو سال دنبال کرد.

این اقتصاددان با بیان اینکه امنیت در فضای تولید کشور وجود ندارد، افزود: باوجود طرح های مختلف حمایتی برای تولیدکنندگان، اما در عمل حمایتی از بخش تولید و فعالان آن صورت نمی گیرد و این در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه اذعان داشت: متأسفانه تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند و این ناشی از ساختارهای و سیاستگذاری های غلطد بخش اقتصاد کشور است. رقایت یکی از اصول ضروری برای بخش صنعت هر کشور است که این اصل در صنعت و اقتصاد ما بی معنی و نامفهوم است.

موسایی با اشاره به گسترش پدیده رانت خواری در اقتصاد کشور، گفت: برخی با رانت‌خواری و از طریق واسطه با عنوان فعالیت تولیدی، وام و تسهیلات ویژه ای دریافت می کنند و آن را صرف اموری غیر از تولید می کنند که این کار خیانت به مردم و کشور است؛ باید گفت که مشکلات اقتصاد ما از اینگونه معضلات و بی برنامگی ها نشعت می گیرد و نمی توان تنها با لغو تحریم به اقتصادی پویا دست یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار