سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس گفت: مدیریت راهبردی تیم مذاکره‌کننده سابق سبب شد غربی‌ها حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۱۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی از جزئیات پنجمین نشست این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: جلسه امروز با حضور آقایان جلیلی، باقری و عباسی همچنین اعضای کمیسیون برجام برگزار شد.

وی افزود: طبق روال جلسه گذشته تاریخچه مذاکرات از زمان تیم مذاکره کننده قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

نقوی حسینی به جزئیات بیشتر این جلسه پرداخت و تصریح کرد: آقای جلیلی روند مذاکرات را  توضیح دادند همچنین اینکه در دوره 6 ساله مسئولیت خود نکاتی را مطرح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین نکته سخنان جلیلی اشاره کرده و ادامه داد: نکته قابل توجهی که در این بخش مطرح شد این بود که از ابتدای ورود ایشان به عنوان مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، آمریکایی‌ها با پیش شرط‌های سختی حاضر بودند پای میز مذاکره بنشینند از جمله اینکه ایران باید حتما طبق قطعنامه سازمان ملل عمل کند و فعالیت‌های هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف نمایند و در این صورت مذاکره صورت گیرد.

وی در ادامه مطلب فوق تأکید کرد: اما با مدیریت راهبردی که صورت گرفت در اواخر مدیریت ایشان کار به جایی رسید که آمریکایی‌ها هم از پیشرفت‌های خود عدول کرده و حاضر شدند بدون هیچ پیش‌شرطی با پذیرش حق غنی سازی همچنین حق هسته‌ای ایران پای میز مذاکره بنشینند.

نقوی حسینی متذکر شد: آمریکایی‌هایی که حتی حاضر نشدند غنی سازی را بپذیرند حتی حاضر شدند روی غنی سازی 20 درصد و پایین‌تر مذاکره کنند و این مهم‌ترین دستاوردی بود که این تیم مذاکره کننده در طول مذاکرات خود به دست آورده بود.

سخنگوی ویژه برجام مجلس شورای اسلامی به دیگر تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق کشورمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در این دوران فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران چنان پیشرفت پیدا کرد که دست کشورمان برای مذاکره پر و با یک قدرت ملی بالا وارد مذاکرات شد.

وی در پایان متذکر شده که ایران آمریکایی‌ها را وادار کرد که در روند مذاکرات هر 6 کشور پای میز مذاکره نشسته و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

ارسال نظرات