معاون استاندار یزد با اشاره به ضرورت بازشناسی و بازتعریف دفاع مقدس گفت: اتاق فکر به منظور تدوین برنامه‌های کاربردی و تأثیرگذار ویژه دفاع مقدس در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۰۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمد‌علی طالبی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد استانی مناسبت‌های دفاع مقدس در یزد با بیان اینکه تببین فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید به ویژه جوانان ضروری است، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی، تاکنون در راستای انتقال صحیح و کامل اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس به نسل جدید موفق نبودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به نقش موثر دفاع مقدس در تثبیت جایگاه فعلی جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین‌المللی گفت: پیشرفت‌ها، دستاوردها و پیروزی‌های عظیم دیپلماسی هسته‌ای ایران در عصر امروز مدیون رشادت و فداکاری شهدا و ایثارگران است.

طالبی با اشاره به اهمیت باز تعریف حماسه‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس به منظور انتقال آنها به نسل جدید به ویژه کودکان افزود: برگشت به ریشه‌های فرهنگی و انتقال مفهوم دفاع مقدس با شیوه و زبان جدید برای نسل جوان ضروری است.

وی مشغول شدن بیش از اندازه مسئولان به مسائل سیاسی و اختلاف‌های داخلی را، مهمترین دلیل عدم توجه کافی  به مسائل فرهنگی نسل جدید دانست و بیان کرد: سال‌خوردگی رزمندگان و حماسه آفرینان دفاع مقدس و درکنار آنها رشد جوانان و نسلی که هیچ تصویری از دفاع مقدس را ندارند از مهمترین چالش‌های تبیین فرهنگ دفاع مقدس در آینده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود هجوم فراوان قدرت‌های مستکبر دنیا علیه نظام اسلامی در تاریخ ایران، ادامه داد: مردم ایران به دلیل داشتن فرهنگ ایرانی اسلامی و روحیه مقاومت، هیچ وقت در برابر مستکبران کوتاه نیامده و نمی‌آیند.

وی کم‌کاری در راستای انتقال کامل و صحیح مفهوم دفاع مقدس را، ظلم به خون و رشادت شهدا و ایثارگران دانست و عنوان کرد: دفاع مقدس جنگ هشت ساله نبود و آثار آن باید به طور مستمر و کامل به تمام نسل‌های ایران اسلامی منتقل شود.

طالبی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های ویژه دفاع مقدس که تاکنون سابقه اجرایی نداشته، گفت: تشکیل اتاق فکر در راستای تقویت، بازشناسی و بازتعریف مفهوم دفاع مقدس و تدوین برنامه‌های منسجم و متنوع، با هدف آگاه‌سازی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان به شیوه‌های جدید ضروری است.

 

ارسال نظرات