رئیس مجلس سنای ایتالیا در دیدار با رئیس مجلس کشورمان بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته‌ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۰۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در چهارمین اجلاس رؤسای مجالس جهان، به نیویورک سفر کرده است، با رئیس مجلس ایتالیا دیدار کرد.

لاریجانی در این دیدار با استقبال از توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی اظهار داشت: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاری‌ها هستیم.

وی در این زمینه سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه‌های لازم برای همکاری ایران و ایتالیا خواند.

*تأکید بر روابط تاریخی ایران و ایتالیا

لاریجانی همچنین با تاریخی خواندن روابط دو کشور تصریح کرد: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می‌توانند در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

وی مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها دانست و گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه‌ای شود.

*پیه رو گراسو: ایتالیا خواستار بازگشت به جایگاه خود به عنوان نزدیک‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا شد

رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته‌ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

«پیه رو گراسو» نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و گفت: مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مقابله با جرائم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر دارند

ارسال نظرات