خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران درنشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله با حضور بیش از 4 هزار و 500 بسیجی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری و بوستان ولایت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۲۸۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار علی نصیری گفت: در این رزمایش بخشی از توان رزمی سپاه به مدت دو روز در روزهای چهارشنبه یازدهم و پنجشنبه دوازدهم شهریور با محوریت قرارگاه ثارالله به نمایش در می آید که، روز اول در سطح استان تهران و روز دوم در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله را نمایش اقتدار و توان رزمی نیروی های سپاه وبسیج اعلام کرد و افزود: ایجاد انگیزه و انسجام لازم و آمادگی ارگان های نظامی  نیز از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش است.

 همچنین یکی از مولفه های قدرت، آمادگی نظامی است و رزمایش اقتدار ثارالله  توان واکنش و رزم سپاه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه ثارالله را به نمایش می گذارد و قدرت نظامی ایران را به رخ دشمنان می کشد و به آنان می فهماند که در صدد مواجهه با چنین مردانی بر نیاید.

نصیری خاطر نشان کرد: روز اول این رزمایش از ساعت 18 تا 30/19 روز چهارشنبه در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و روز دوم رزمایش روز پنجشنبه در بوستان ولایت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با 23 گردان از یگان های منتخب از جمله گردان های سازمانی، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و فاتحین در این رزمایش شرکت می کند، تصریح کرد: رزمایش روز اول با محوریت قرارگاه ثارالله و رزمایش روز دوم با محوریت قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) متشکل از سپاه حضرت رسول(ص) برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، عملیات بارگیری و تخلیه، جابجایی با رعایت اصل سرعت در عمل، ستون کشی تاکتیکی موتوری و خودرویی را از جمله بخش های مهم این رزمایش اعلام کرد.

همچنین ایجاد ظرفیت لازم در بخش عملیاتی، کنترل و اطلاعات از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

نصیری اظهار داشت: همزمان با برگزاری رزمایش ثارالله، برنامه های ایست و بازرسی در گلوگاه های استان تهران با حضور گشت های اطلاعاتی و عملیاتی به اجرا در می آید.

انجام رزمایش مخابراتی بخش دیگری از رزمایش اقتدار ثارالله است که در این بخش دستگاه های دیجیتالی و مخابراتی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

نصیری در ادامه گفت: تا پایان امسال دو رزمایش بزرگ دیگر با حضور گردان های امام حسین(ع) و بیت المقدس اجرا می شود.

ارسال نظرات