رویترز اعلام کرد: اوپک در جدیدترین گزارش خود نسبت به مذاکره با تولیدکنندگان نفت با هدف تعیین قیمت عادلانه و منطقی نفت ابراز آمادگی کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۸۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، اوپک در جدیدترین بولتن خود نسبت به کاهش قیمت نفت ابراز نگرانی و اعلام کرده است که آمادگی دارد تا با دیگر تولیدکنندگان نفت مذاکره کند.

در این بولتن آمده است: «فشار مداوم کنونی بر قیمت‌ها که به علت تولید زیاد ایجاد و با سفته‌بازی در بازار همزمان شده است و موجب نگرانی سازمان اوپک و اعضای آن و حقیقتا همه فعالان در این صنعت شده است.»

به نوشته رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام با تکرار گفت‌وگو با دیگر تولیدکنندگان، کاهش تولید خود بدون کمک دیگر تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه را ناممکن دانسته است.

بر اساس این بولتن، «اوپک مثل همیشه، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا حقوقی ایجاد کند تا بازار نفت با قیمت‌های عادلانه و منطقی به ثبات و توازن دست یابد.»

«همانطورکه این سازمان در موارد متعدد اعلام کرده است، آمادگی دارد تا با تمام تولیدکنندگان مذاکره کند اما این امر باید در سطح میدان بازی باشد. اوپک از منافع خود حفاظت خواهد کرد.»

ارسال نظرات