خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاحیه هفتمین دوره طرح ولایت استانی در دانشگاه صنعتی بیرجند

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از برگزاری افتتاحیه هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویی امشب در دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۵۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری اردوی طرح ولایت استانی اظهار کرد: افتتاحیه هفتمین دوره طرح ولایت استانی امشب ساعت 20 در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار می شود.

وی عنوان کرد: امسال 500 دانشجوی خواهر و برادر در طرح ولایت استانی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 120 نفر انتخاب شده اند.

قاسمی ادامه داد: در این دوره 10 روزه 80 نفر دانشجوی خواهر و 40 نفر دانشجوی برادر ترجیحا دانشجویان سال آخر از دانشگاه های سراسر استان انتخاب شده اند و در طرح ولایت دانشجویی شرکت دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یادآور شد: از سال 88 آموزش های طرح ولایت دانشجویی در استان ما کلید خورده و تا کنون شش دوره آن برگزار شده است که در این مدت 800 دانشجو آموزش دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: منتخبین در دوره طرح ولایت استانی از ابتدای مهر ماه به عنوان سرگره های صالحین در دانشگاه ها فعالیت خواهند داشت و تعدادی از آنان برای گذراندن دوره های آموزشی طرح ولایت کشوری برگزیده خواهند شد.

قاسمی عنوان کرد: در طول دوره هر روز چهار کلاس برای دانشجویان برگزار می شود که دو کلاس صبح ها و دو کلاس عصرها خواهد بود و از برنامه های جانبی این طرح می توان به ورزش صبحگاهی، مسابقات ورزشی، پیاده روی و کوهپیمایی اشاره کرد.

وی بیان کرد: یادواره شهدا یکی از برنامه ها در این طرح است و روز 12 شهریور ماه که به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نامیده شده است ویژه برنامه ای پیش بینی کرده ایم.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: برای حضور و سخنرانی در برنامه اختتامیه اردوی طرح ولایت نیز یکی از اعضای تیم هسته ای کشور را دعوت داریم.

موسسه رویش های انقلاب اسلامی مجری طرح ولایت دانشجویی سال 94

وی یادآور شد: طبق روال سال های گذشته متولی اجرای این طرح ناحیه بسیج دانشجویی و مسئول این ناحیه شخصا مدیریت اجرا را در دست داشت اما امسال تعدادی از دانشجویان طرح ولایتی سال های قبل که دغدغه کیفی تر برگزار شدن این برنامه را داشتند دعوت به همکاری کردیم.

قاسمی ادامه داد: موسسه رویش های انقلاب اسلامی و آقای نیک سرشت به عنوان متولی، مسئولیت مدیریت اجرای طرح ولایت را در سال 94 برعهده گرفتند و بسیج دانشجویی نیز به عنوان پشتیبان همراه آنان است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ولایت کشوری به مدت 40 روز برگزار شد و روز گذشته اختتامیه آن بود و 23 نفر از استان ما در این طرح شرکت کردند که شرکت کنندگان در طرح ولایت استانی سال گذشته بودند.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: این برگزیدگان افرادی هستند که در طول سال تحصیلی در زمینه فعالیت های صالحین حضور مستمر داشتند و به عنوان سرگروه خدمت می کردند و نیز در طرحی تحقیقی و پژوهشی موفق شده اند.

بعضی از مسئولین به جای هزینه برای کنسرت در دانشگاه ها، به حمایت جهادگران بپردازند

وی به اعزام گروه های جهادی در تابستان اشاره و اظهار کرد: امسال 800 نفر از دانشجویان بسیجی سراسر استان در قالب 50 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام کردیم و در طول سال تحصیلی نیز اعزام گروه جهادی خواهیم داشت.

قاسمی در پاسخ به خبرنگاری که از حمایت مسئولین دانشگاه ها از اردوهای جهادی که در جهت خدمت به محرومین و ترویج اقتصاد مقاومتی در روستاها فعالیت می کنند پرسید گفت؟ برخی از دانشگاه ها همکاری خوبی در این زمینه داشته اند اما از برخی دانشگاه ها گلایه مند هستیم.

وی تصریح کرد: بعضا دیده می شود مسئولین دانشگاه ها از برگزاری کنسرت در دانشگاه با وجود آن همه پیامدهای نامطلوب استقبال می کنند اما برای همکاری با اردوهای جهادی کم کاری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: حتما در پایان اردوهای جهادی دانشجویی، مسئولینی که با ما در این طرح مشارکت داشته اند معرفی خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از فعالیت های اقتصاد مقاومتی که در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی به آن پرداخته می شود پرسید گفت: خیلی از مردم روستاها کشاورزی و صنایع دستی را کنار گذاشته اند و امکان مهاجرت هم برای آنان وجود ندارد و از طرفی در تامین مخارج زندگی خود دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: جهادگران برای جوانان و خانم های خانه دار در روستاها یک سری حرفه آموزی و یا کار با سنگ های تزیینی آموزش می دهند.

قاسمی افزود: با حضور دانشجویانی که در ایام تابستان می توانند در کنار خانواده خود در رفاه زندگی کنند روستاییان امید و انگیزه پیدا می کنند و نیز از توان و ظرفیت روستاییان برای رفع مشکلات آنان بهره برداری می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها