طی مراسمی دو اثر خشت سفالین هنرمند مهدیشهری با حضور استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی رونمايي شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۶۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبر گزاری بسیج از مهدیشهر، دو اثر سفالین «حبیب الله دانایی‌فرد» با عنوان «حسین(ع)خورشید عالم هستی» و «گل نرگس» در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر رونمایی شد.

دانایی فرد خاطرنشان كرد: اثر سفالين «حسین (ع)خورشید عالم هستی» در ابعاد 52 در 46 سانتی متر و به صورت سفال نقش برجسته با عنوان «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» طراحی شده است.

وی افزود: این اثر سفالی ابياتي از «مهر تو را به عالم امکان نمی دهم /این گنج پر بهاست من ارزان نمی دهم /جان می دهم شوق لقای تو یا حسین /تا بر سر قدم ننهی جان نمی دهم» در وصف ابا عبدالله الحسین مزین شده است.

این هنرمند مهديشهري افزود: خشت سفالی «گل نرگس» به صورت دایره ای وبا قطر 30 سانتی متر از جدیدترین اثر هنری است که با هزار مشبک طراحی و تولید شده که به یاد و نام مهدی فاطمه (عج) جمله "ابا صالح المهدی (عج) بر روی آن حکاکی شده است.

دانایی فرد همچنین از همکاری بی شائبه هنرمند خوشنویس کیوان مصباحی در آثار خود تقدیر و اظهار کرد: که از سال 73 تاکنون در رشته سفال فعالیت داردو آثار فراوانی از خود بر جا گذاشته است.

گفتنی است: تا کنون 5 اثر سفالی از این هنرمند رو نمایی شده است که ظریف ترین خشت سفالین جهان از جمله آثار این هنرمند مهدی شهری است که خشت سفالی با ضخامت./2میلیمتر وبه مدت 45 روز کار شده و بر روی آن 35در 30 نام مقدس علی بن موسی الرضا(ع) حک شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها