فرماندار سابق یزد گفت: اخیراً در استان گروهی تشکیل شده است که در صدداند این 743 هکتار از بافت تاریخی که در کشور به ثبت رسیده است را به هزار هکتار توسعه دهند که این کار سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم استان خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۳۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: عزیز الله سیفی ظهر دیروز در نشست شورای راهبردی در خصوص توسعه، گسترش و ثبت بافت تاریخی یزد اظهار داشت: یکی از مواردی که لازم است مسئولین استان توجه جدی ای به آن داشته باشند بافت تاریخی یزد و برنامه ریزی برای ثبت جهانی و توسعه گردشگری در استان یزد است زیرا با ثبت جهانی و توسعه گردشگری استان نه تنها بخشی از مشکلات بیکاری جوانان استان حل خواهد شد بلکه می توانیم از این طریق فرهنگ شهر و کشور خود را به جهانیان معرفی کنیم.

توسعه بافت تاریخی یزد به هزار هکتار نیازمند کار کارشناسی است

رئیس اسبق میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: در گذشته با برنامه ریزی هایی که انجام شد 743 هکتار از بافت تاریخی در کشور به ثبت رسید اما در ادامه برای ثبت جهانی بافت تاریخی با بررسی ها و کار کارشناسی که انجام شد 500 هکتار از 743 هکتار جهت ثبت جهانی پیشنهاد شد.

فرماندار سابق یزد افزود: اخیراً در استان گروهی تشکیل شده است که در صدداند این 743 هکتار از بافت تاریخی که در کشور به ثبت رسیده است را به هزار هکتار توسعه دهند که این کار با توجه به نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب در شهر و از طرف دیگر کمبود بودجه ای که استان و کشور با آن درگیر است سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم استان خواهد شد.

یزد اولین استان دریافت کننده زمین زائرسرا در کشور/ سبقت دیگر استان ها از یزد در زمینه ساخت زائر سرا

وی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: سال ها پیش مقام معظم رهبری در سفر به مشهد مقدس پیشنهاد ساخت زائر سراهای ارزان و با کیفیت بالا اما کم هزینه برای مردم تمام استان ها در مشهد را به شهرداری مشهد دادند که با یک وقفه چند ساله این طرح اجرا نشد و دوبار رهبری تذکر دادند که این طرح اجرایی شود.

 

به گزارش حوزه علمیه استان یزد، سیفی با بیان اینکه خوشبختانه یزد اولین استانی بود که در مشهد زمینی را برای ساخت زائر سرا به آن اختصاص دادند خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه ساخت این پروژه استان یزد پیشرفت خاصی را نداشته است اما بسیاری از استان های دیگر که بعد از ما موفق به دریافت زمین شدند الان پرژوه ساخت زائر سراهای آن ها 50 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

توسعه زمین زائر سرا با خرید زمینی به ارزش 1.5 میلیارد

وی با بیان اینکه زمینی هم که به استان یزد اختصاص داده شده است در خیابان امام رضای نه در جای مناسبی هم است گفت: در ادامه نیز با 1.5 میلیارد پولی که قرض کردیم توانستیم این زمین اختصاصی به یزد را توسعه دهیم زیرا این زائر سرا آبروی استان یزد است که ان شاء الله با کمک و مساعدت مردم و خیرین عملیات ساخت و سازآن را شروع و هرچه زودتر آن را به بهره برداری برسانیم.

 

ارسال نظرات