کارگاه آموزش یکروزه سرگروه های حلقات تربیتی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه کربلا در سالن شهید میثمی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۶۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴




خبرگزاری بسیج مازندران، در مراسم افتتاحیه این مراسم حجت الاسلام غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا طی سخنانی مهمترین اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی را اصل حاکمیت دانسته و گفتند: اصل حاکمیت اصل مهم در قانون اساسی ماست که در هیچ یک از قوانین کشورهای دنیا چنین اصلی وجود ندارد. اصلی که دشمنان نظام مقدس جمهوری را به وحشت انداخته است.

ایشان در ادامه افزودند: مردم ایران پرچم انبیاء الهی را به دست گرفته و مشروعیت نظام ایران را برپایه آن می­دانند. نظامی که بر پایه خداپرستی و خدا محوری بنا گردیده است.

حجت الاسلام غلامی گفتند: منشاء مشروعیت قطعا و یقینا ذات اقدس الهی است به همین منظور در شورای نگهبان فقها و علمای اسلام شناس وظیفه تطبیق قانون اساسی را با اسلام و اوامر الهی به عهده گرفته­اند.

ایشان در ادامه سخنانشان با اشاره به اینکه ملاک مشروعیت نظام جمهوری بر اساس شرع و خداوند است گفتند: ما در قانون اساسی سیستم دموکراسی را قبول کردیم ولی محتوای آنرا منطبق با شرع و ذات الهی می­دانیم. حجت الاسلام غلامی افزودند: مسلمان شیعه ولائی، منشاء مشروعیت را خداوند می­داند و یکی از علل تقابل با نظام اسلامی خدایی بودن آن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود گفتند: قلمرو ماموریت انبیاء، ائمه(ع) و ولی­فقیه (که همان ادامه دهنده راه ائمه معصوم است) هدایت کردن و به دست گرفتن جامعه و اداره کردن آن می­باشد. به همین منظور پیامبر در مدینه حکومت تشکیل داد و اداره حکومت را بعهده گرفت.

نایب رییس شورای قشر بسیج طلاب در ادامه یکی از وظایف حاکم در حکومت اسلامی را امور معنوی دانسته و امر به معروف و نهی از منکر را نیز یکی از الزامات معنویت حکومت اسلامی عنوان کردند و گفتند: الزامات مشروعیت نظام اسلامی شامل همسانی در حجیت کلام انبیاء و معصومین و همسانی در اختیارات می باشد البته این گفته به معنای این نیست که شخص ولی­فقیه را هم­وزن و هم­سطح با ائمه معصوم بدانیم. ولی فقیه شاگرد مکتب ائمه معصوم(ع) است و خود را فدایی آن می­داند.

حجت­الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود وظایف طلاب و روحانیون در جامعه اسلامی را برشمردند و گفتند: از جمله وظایف طلاب و روحانیون استفاده از ظرفیتهای موجود و ارتقاء آن به جامعه اسلامی است و ظرفیت حلقه­های تربیتی صالحین از جمله این ظرفیت­هاست که طلاب باید به نحو احسن از آن برای تبلیغ دین استفاده نمایند.

ایشان در پایان سخنان خود یکی دیگر از وظایف طلاب را مبارزه با فساد در اَشکال مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، عقیدتی و دینی دانسته و افزودند: پرچم مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض باید به دست روحانیت باشد و روحانیت باید پرچم عدالت خواهی را در جامعه به اهتزاز درآورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها