خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور

قرارداد طراحی دو فروند دکل دریایی طرح ایرانی در فارس به امضا رسید

استاندار فارس گفت: برای نخستین بار در کشور انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو فروند دکل حفاری دریایی با طرح ایرانی در فارس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به امضا رسید.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۴۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  احمدعلی افشانی در آئین امضا قرارداد طراحی و ساخت دو فروند دکل حفاری دریایی با طرح ایرانی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صورت گرفت در سخنانی اظهار داشت: این قرارداد که به امضا کنسرسیوم امید فارس و شرکت فراساحل رسیده است ظرف مدت دو سال بهره‌برداری دو فروند دکل دریایی را در خود آورده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در شرایطی که برای تامین دکل‌های دریایی از کشورهای دیگر استفاده می‌شد با بهره‌برداری از این دو فروند دکل که اقدام استراتژیک محسوب می‌شود، وابستگی ما به کشورهای خارج در این زمینه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های نیروهای نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، افزود: دولت باید متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان فارس به‌ویژه در حوزه علم و فناوری سرمایه‌گذاری کند.

افشانی تصریح کرد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی، عمرانی و دیگر زیرساخت‌ها را فراهم کرده و رسیدن به شاخص‌های توسعه را در کشور به‌ویژه استان فارس ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع فراساحل نیز در این آئین در سخنانی اظهار داشت: در راستای بومی‌سازی صنایع نفت و گاز و انرژی این شرکت آمادگی کامل برای تسریع در اجرای این طرح را دارد و ظرف مدت دو سال این دکل‌ها آماده بهره‌برداری می‌شود.

فرشید سیدحسینی خاطرنشان کرد: وزن هر فروند از این دکل‌ها 8 هزار تن و 2.5 تا 3 میلیون نفرساعت اشتغال‌زایی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها