حاج محمود تاری

هیئت‌ها بهترین مراکز برای مقابله با استعمارگران هستند/ تفرقه بلای جان مسلمانان است

بسیج مداحان: مداح و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: اتحاد در برابراستکبار راه برون رفت از بحران منطقه است، اگر مسلمان منطقه یک دست شوند می‌توانند در برابر استکبار و مستکبران ایستادگی کنند و از حقانیت خود دفاع کنند.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۸۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

«محمود تاری» مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به ریشه شعار «مرگ بر آمریکا» و «روحیه استکبار ستیزی» ملت ایران گفت: ریشه و فلسفه شعار مرگ بر آمریکا به بیان حضرت امام خمینی (ره) بر می گردد که فرمودند «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و به تبع این حرف و دیگر سخنانان حضرت امام خمینی(ره) که درباره نفی استکبار و استکبار ستیزی فرمودند ما مصداق این استکبار را در حکومت آمریکا می بینیم.

سرلوحه همه شعارهای ملت ایران شعار «مرگ بر امریکا» است/ تلاش برخی از جریانات برای تطهیر آمریکا

وی ادامه داد: ملت ایران به تبعیت از سخن حضرت امام خمینی(ره) با شعار مرگ بر امریکا انس و خوی گرفته اند و سرلوحه همه شعارهای ملت ایران همین شعار «مرگ بر امریکا» که مرگ بر استکبار است و مرگ بر همه کسانی که سعی می کنند بر مظلومین عالم سلطه داشته باشند.

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درباره تلاش برخی از جریانات سیاسی در جهت حذف این شعار مردمی گفت: از همان روزهای ابتدایی انقلاب برخی از جریانات تلاش داشته اند که امریکا را به گونه ای تطهیر دهند و این خطر همچنان بوده است. هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری که یقیناً اشراف بیشتری بر مسائل دارند درباره همین موضوع است چرا که ایشان می داند استکبار می خواهد در تشکیلات سیاسی ما سلطه گری و نفوذ داشته باشد.

درک صحیح مقام معظم رهبری از اهداف استکبار/ غیرتمندی دینی و ملی لازمه دفاع از کشور

تاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری اهداف استکبار را به خوبی درک کرده است، چند ماه اخیر که موضوع مذاکرات هسته ای وجود داشت  آمریکایی ها سعی کردند قدم به قدم خودشان را به میز امنیتی، سیاسی و فرهنگی ما نزدیک کنند تا اهداف خود را اجرا کنند. مقام معظم رهبری با توجه به اوضاع مذاکرات که امریکا و استکبار زیاده خواهی های خودشان را دنبال می کردند همچنان هشدار دادند چرا که این خطر را حس کردند که استکبار مجدداً برای نفوذ در جامعه هر کوششی را خواهد کرد.

وی درباره راه های که امریکایی به دنبال نفوذ هستند عنوان کرد: قبل از هر چیز ملت ایران باید هم غیرت دینی و اسلامی داشته باشد و هم غیرت ملی میهنی؛ اگر کسی این دو غیرت را داشته باشد در هر مسلک و مرامی که باشد اجازه نخواهد داد دیگران بر کشور و مملکتشان مسلط شوند و نفوذ استعمارگرانه داشته باشند. چیزی که هست اینکه« از ماست که بر ماست» درون جامعه اشخاص سست عنصری وجود دارد که از داشتن دین و اعتقادات دینی تهی هستند و اعتقادی ندارند. کسانی که در مقابل استکبار وا می دهند و حاضر هستند مملکت را دو دستی تقدیم استکبارگران و مستکبرین دهند کسانی هستند که به بحث دین و کشور علاقمند نیستند.

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خاطر نشان کرد: برخی به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دوست دارند آن گونه باشند که استکبار می پسند ولی در مقابل این افراد ملت، جوانان و مسئولین متعهدی داریم که در مسیر مقام معظم رهبری در حرکتند و با همه قدرت ایستاده اند و پشت سر مقام معظم رهبری حضور دارند و آنچه را که حضرتشان بفرمایند انجام دهند.

هیئت یک نهاد مردمی است که به جایی وابسته نیست/هیئت باید بصیرت زایی کند

تاری درباره نقش هیئت در جلوگیری از نفوذ دشمن نیز گفت: بحث هیئت مسئله بسیار مهم و عمیقی است چرا که هیئت یک نهاد مردمی است که به جایی وابسته نیست و یک گسترده وسیعی در سراسر کشور دارد که افراد با ارادتمندی به اهل بیت دور هم جمع می شوند و طی هفته ها، ماه ها و سال جمع می شوند اما باید خروجی معنوی در هیئت لمس شود. هیئت نباید به گونه باشد که فقط وقت تلف کند بلکه بهترین پتانسیل را دارند که جوان را بسازند و بصیرت افزایی کنند و مردم را آماده کند تا دینشان و ناموسشان را حفظ کنند و در آخر نفی استکبار و استعمار کنند.

وی تاکید کرد: باید در هیئت از سخنرانانی بهره ببریم که صاحب نفوذ کلام و بصیرت افزا باشند و مداح هم در این راستا قدم بردارد. به جای اینکه در هیئت وقت تلف کنیم باید بصیرت بدهیم و آگاهی بدهیم و جوان را در هیئت بسازیم اگر با این نگاه در هیئت نظر داشته باشیم هیئت ها بهترین مراکز برای مقابله با استعمارگران و از حق دفاع است. این موضوعات در هیئت میسر خواهد شد به شرط اینکه خروجی هیئت ما یک خروجی سازنده ای باشد.

شیطان برای رویاروی با ما با شمشیرهای زهر اگین آمده است

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درباره تاثیر شعار مرگ بر امریکا نیز گفت: قبل از اینکه تاثیر یک موضوع را ببینیم باید مسیر کشور را در نظر بگیریم؛ اگر ما اعتقاد به خدا و اهل بیت داریم و معتقدیم که همه امور دست خداست و هیچ امری نیست که در دست خدا نباشد پس هر زمان شیطان در جایی وارد شد باید مبارزه با شیطان سرلوحه کار ما قرار بگیرد. گذشته از اینکه این موضوع چه جنبه های منفی یا مثبتی دارد، بدانید وقتی شیطان که امام خمینی(ره) صفت شیطان بزرگ را برای امریکا به کار برد باید به منش و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برگردیم که آیا آن ها متوجه نبودند یا می فهمیدند و خوب هم می فهمیدند و افرادی که دم از سازش با امریکا می زنند کسانی هستند که هیچ تعهدی ندارند. اگر این دو مسیر را ببینیم و فکر این باشیم که مبارزه با شیطان فقط سرلوحه مردمان حق خواست و ایمان دارند و این اعتقاد باشد باید این شعار را ادامه دهیم و این موضوع همیشه برای کشور و مردم ما منفعت دارد. جایی که شیطان هست ایمان به مبارزه با آن برمی‌خیزد پس اگر کسی ایمان داشته باشد و این ایمان راسخ باشد متوجه می شود با شیطانی که در طول سالیان خباثت به خرج می دهد مبارزه کند.

تاری گفت: شیطان برای رویاروی با ما با شمشیرهای زهر اگین آمده است و آمده است تا به ما لطمه و آسیب بزند؛ عقل سلیم این را نمی پسندد پس باید مبارزه با شیطان ادامه پیدا کند تا نشان دهیم چه کسانی در راه و صراط حق و باطلند.

آمریکایی ها و اسرائیلی ها در منطقه از ایجاد تفرقه در منطقه سود می برند

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سیاست اسرائیل و امریکا در ایجاد تفرقه در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در منطقه از ایجاد تفرقه در منطقه سود می برند، آن ها می خواهند مسلمان به دست مسلمان کشته شود. آن‌ها در سالیان دور خودشان برای اعمال استعمار وارد کشورهای مختلف می شدند و هر کاری می خواستند انجام می دادند. با روشنگری و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و آگاهی مردم منطقه آگاهی به وجود آمد.

وی عنوان کرد: استعمار امروز حس کرده است باید روش استعمار خود را عوض کند و با ایجاد جنگ و تفرقه مسلمان با مسلمان یعنی دین در برابر دین را طراحی کردند و آدم های خودشان را از سراسر دنیا جمع کردند و برای اثبات اینکه مسلمان و انقلاب اسلامی باعث ضرر و زیان جامعه بین الملل است تبلیغات وسیعی انجام دادند و جنگ بزرگی را در منطقه تدارک دیدند و با کمک رژیم های خائن منطقه مانند عربستان و با پول این کشورها دشمنانان را تجهیز کردند و این بلائی که امروز در منطقه است را ایجاد کردند در این روش آن ها ضرر نمی کنند و هر ضرری وجود دارد متوجه مسلمانان است.

تاری بیان کرد: مسلمان را نمی شد ضعیف کرد مگر با ایجاد تفرقه و جدای؛ تا بشود به تقابل با یکدیگر برخیزند. دشمن می خواهد ما بگویم ما شیعه هستیم و شما سنی و این ها را گروه گروه کنند و به هم دیگر رحم نکنند. نا امن کردن منطقه کار استکبار است. برون رفتن از آن نیز یک راه دارد و آن هم اتحاد در برابراستکبار راه برون رفت از بحران منطقه است، اگر مسلمان منطقه یک دست شوند می توانند در برابر استکبار و مستکبران ایستادگی کنند و از حقانیت خودشان دفاع کنند. امروزه تفرقه بلای جان مسلمانان است؛ تفرقه و جدایی تیغ برانی ست که گردن اسلام را می زند. اگر یک پارچه و یک صدا مقابل دشمن بایستیم دشمن این را بر نمی تابد و به اختلاف دامن می زند.

 دشمنانان در حال سم پاشی افکار جامعه هستند و می خواهند اعتقاد جامعه را سست کنند

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در پاسخ به شبهه جریان سکولار درباره علت قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز گفت: دو نگاه در این موضع وجود دارد. نگاه اول مربوط به کسانی که این خط و مشی را طی می کنند این است که یا اشخاص بسیار ناآگاهی هستند و اطلاعات تاریخی ضعیفی دارند و یا اطلاع دینیشان بسیار ضعیف است و با این مسائل، ادبیات و فرهنگ بیگانه هستند و یا مغرض.

تاری در ادامه اظهار کرد: اگر مقرض هستند باید دستگاه های مربوطه با آن‌ها برخورد کند بلاخره کسی که از غرض با اعتقادات مذهبی بازی کند باید پیگردی قانونی شود. این نوع اندیشه بحث خطرناکی است. اکر کسی لاابالی باشد دستگاه های امنیتی با او برخورد می کنند ولی این گونه حرکات و سخنانان حرکت های بسیار زهرآگینی هستند که باید در نطفه خفه شود. امروز باید با منطق مشکلات را حل و فصل کرد ولی وقتی دشمن ما منطق ندارد و آماده به کار برای جیره خواری برای دشمنانان پای کار آمده است باید با آن با قوه قهریه برخورد کرد.

وی بیان کرد: دشمنانان در حال سم پاشی افکار جامعه هستند و می خواهند اعتقاد جامعه را سست کنند و لذا باید برخورد قاطعی با این جریان سکولار صورت بگیرد. در طول تاریخ بعد از شهادت اباعبدالله الحسین علیهم السلام جریانات زیادی بوده اند که جیره خوار دشمن بوده اند و با دریافت پول و مال برای تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت و عشق به اهل بیت علیهم السلام تلاش کرده اند و پشت این حرف ها اگر دقت و توجه کنیم دست استعمارگران است که این گونه سخنانان گفته شود.

کنگره آمریکا بودجه عظیمی برای تخریب فرهنگ امام حسین علیهم السلام، عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته

مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تصریح کرد: امروز در کنگره آمریکا بودجه عظیمی برای تخریب فرهنگ امام حسین علیهم السلام، عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است. دشمنانان برای مبارزه آنچه که شیعه به واسطه همین صفات پیشرفت اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته است را مورد حمله قرار داده است و مبارزه دشمن با این فرهنگ های سازنده در جامعه ماست که باید خیلی حواسمان را جمع کنیم و ما هم در مقابل آن‌ها فرهنگ ماندگار ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را و عاشورا و غدیر را که در سازندگی شیعه و جامعه مسلمانان نقش دارد را حرکت کنیم و دفاع کنیم.

تاری در ادامه دستمایه قرار دادن واقعه عاشورا را تحریف این واقع عظیم دانست و گفت: ما در طی تاریخ نمونه های زیادی داشته ایم که برای تحریف واقعه عاشورا تلاش داشته اند و خواسته اند حقیقت فرهنگ عاشورا و نهضت سیدالشهدا را از مردم بگیرند. در دویست سال اخیر شدت تحریف زیاد شده است و دشمن خواسته است جوهره این فرهنگ سازنده را از مردم بگیرد بلکه موفق نشده است ولی در جاهایی که مردم اطلاعات کمتری داشته اند موفقیت های داشته اند و تاثیراتی داشته اند ولی در نهایت مردم ما با این فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا انس دارند و فکر نمی کنم با این حرف ها خللی در آن ها به وجود آید. در هر صورت تا قبل از اینکه غبار و دود از جایی برخیزد که مردم را اذیت و آزار کند باید آن دود را از بین برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات