خبرهای داغ:
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع):
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع)گفت: ولایت فقیه ستون خیمه نظام و انقلاب است و تمام سرمایه اجتماعی حول این محور حفظ و مدیریت می شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۴۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی سعدی در جمع کارمندان نمونه شهرستان شاهرود در سالن هلال احمر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به علت نامگذاری هفته دولت با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: هفته دولت به دو علت نامگذاری شده است که مدیران و مسئولان نتایج تلاش های مجموعه نظام را ارائه دهند تا دروغ بودن تبلیغات دشمنان در ناکارآمدی نظام آشکار شود و فرصتی مغتنم برای نقد و اصلاح عملکردها باشد.

وی با اشاره به دو سخن مهم امام راحل در خصوص شهید رجایی در دو مقطع زمانی افزود: امام در زمان وزیر بودن شهید رجایی در آموزش و پرورش فرمودند«ایشان مستحق الگوی فرهنگ کشور است» و در دوران کوتاه رئیس جمهوری این شهید نیز فرمودند« ایشان شایسته آن است الگوی مدیریت کشور قرار گیرد».

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: مؤلفه های مدیریت جهادی شهید رجایی باید به عنوان الگو مجسم و بازخوانی شود.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی با دولت لیبرالی تفاوت دارد، تصریح کرد: دولت لیبرال اهداف دم دستی دولت اسلامی را محقق می کند؛ اما در دولت اسلامی اهداف ممتازتری دارد و فرآینده مدیریتی در اسلام متفاوت است.

سعدی با اشاره به الگو داشتن جامعه اسلامی بیان کرد: امام راحل به عنوان یک عالم به روز و آگاه به زمانه و اسلام شناس شهید رجایی را به عنوان الگوی جمهوری اسلامی بیان می کند و این بدان معناست که طولانی بودن خدمت مهم نیست؛ بلکه عمق و کیفیت خدمت و برکت آن برای جامعه اهمیت دارد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دولت مسئول توسعه است، افزود: یک بحث نو در این زمینه سرمایه اجتماعی است که اگر شکل نگیرد پیشرفت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به سه مولفه سرمایه انسانی عنوان کرد: اعتماد اجتماعی مهمترین مؤلفه است که از دو شاخصه مهم اخوت بین مجموعه و مجموعه با مردم شکل می گیرد و اسلام بر این موضوع تأکید د ارد و پیامبر در مدینه در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی اخوت را بین مردم و مسئولین ایجاد کرد تا تفرقه نباشد و پیشرفت حاصل شود.

سعدی با تأکید حفظ سرمایه اجتماعی گفت: با حفظ سرمایه اجتماعی در دورن ادارات آن به جامعه تعمیم داده می شود و از مردم، برای مردم و در خدمت مردم تحقق و مردم خدمت صادقاته را می بینند.

وی با بیان اینکه در غرب با پوپولیسم و تبلیغات دولت جلب نظر مردم می کند، اظهار کرد: در اسلام برای ارائه خدمت خدا را در نظر می گیریم و تقرب الهی سبب جلب توجه می شود.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به 17 هزار شهید ترور در کشور گفت: متاسفانه یک طنز تلخ وجود دارد و آن اینکه بیشتر تحریم ها بر علیه ما برای این است که ما از تروریسم حمایت می کنیم و این یک طنز تلخ از طرف کسانی است که خدا را انکار می کنند و خود تروریست هستند.

وی با اشاره به مؤلفه های مدیریت جهادی گفت: کار برای خدا و قرب الهی و خدمت به مردم و مردم را ولی نعت خود دانستن و این نگاه عبادت است و خسرانی برای خدمتگذاران تلقی نمی شود و این مؤلفه اصلی مدیریت جهادی است.

سعدی با اشاره به انسجام و مشارکت اجتماعی افزود: این دو از مؤلفه های دیگر مدیریت جهادی هستند که مردم نظام را از خود بدانند و احساس بیگانگی بین خود و دولت نبینند.

وی با اشاره به مدت خدمت کوتاه شهید رجایی گفت: شهید رجایی در مدت کوتاه خدمت خود مدیریت جهاد را نشان داد و تمدن دینی را ترجمه کرد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ما در شرایط پسا توافق هستیم، افزود: تضعیف دولت به نفع هیچ جریان و فردی نیست و باید انسجام داخلی و وحدت ملی را تقویت کرد.

وی شرط ضروری توسعه را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: نباید بگذاریم این سرمایه اجتماعی هدر برود و اعتماد و امید مردم ناامید شودو همه سرمایه اجتماعی و مشارکت و انسجام حول محور ولایت فقیه محقق می شود.

سعدی با بیان اینکه شهید رجایی ولایتمدار بود، تصریح کرد: ولایت فقیه ستون خیمه نظام و انقلاب است و تمام سرمایه اجتماعی حول این محور حفظ و مدیریت می شود.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و بین الملل گفت: ایران جزیزه امن در منطقه است و همه مسئول هستیم در خدمت رسانی صادقانه به مردم و باید حواسمان جمع باشد و مراقب تفرقه افکنی دشمنان داخل و خارج باشیم.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به راههای نفوذ دشمنان عنوان کرد: دشمن از راه تفرقه در بین دولت و مردم و مردم و نظام و لایت تلاش می کند به اهداف خود برسد و باید مراقب باشیم و با خدمت صادقانه به مردم این راههای نفوذ را ببندیم.

وی با تاکید بر توسعه در همه زمینه ها خاطر نشان کرد: توسعه ما پلکانی نیست و باید در همه زمینه ها توسعه یابیم و پایدار شویم.

سعدی با اشاره به گسست فرهنگی بین نسل ها و تهاجم فوق العاده دشمن بیان کرد: دشمن سرمایه اجتماعی و بی اعتمادی را هدف قرار داده است و باید حواسمان به دشمنان و دریچه های نفوذ آن باشد.

وی افزود: نباید خودی ها در برابر هم قرار گیرند و با بصیرت راه نفوذ دشمن را ببنیدیم و تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود و نظام و جمهوری اسلامی تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها