علی اشرف خانلری
به منظور صرفه جویی آب مصرفی در منطقه 20:
خبرگزاری بسیج: معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از روند روبه پیشرفت جایگزینی گیاهان پوششی کم مصرف به جای چمن و گیاهان آب دوست در فضاهای سبز این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۰۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: به دنبال ابلاغ ممنوعیت کاشت چمن در فضاهای سبز شهری، کاشت گیاهان پوششی کم مصرف نظیر فستوکا، فرانکی نیا و یال اسبی و گیاهانی که نیاز کمتری به مصرف آب دارند در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شیرازی به روند رو به پیشرفت این طرح در منطقه 20 اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از فضاهای سبزشهری به کاشت چمن اختصاص دارد، جایگزینی گیاهان پوششی به جای آن تاثیر بسزایی در کاهش میزان آبیاری شهری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف آب آبیاری از مهمترین اهداف این طرح است، ادامه داد: برای توسعه فضاهای سبز شهری و بازپیرایی بوستان ها نیز از گونه های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران استفاده شده است تا هزینه اضافی به مجموعه تحمیل نشود.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 در پایان یادآور شد: استفاده از روش های آبیاری قطره ای و مکانیزه برای درختان و قطعه های فضای سبز شهری از دیگر راهکارهای مدیریت شهری در جهت صرفه جویی میزان آب مصرفی است که در حال اجراست.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات