خبرگزاری بسیج: مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی دوسالانه عملکرد، دستاوردها و ابتکارات از راه اندازی نمایشگاه مجازی آموزش وپرورش تا پایان سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۹۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نخستین نمایشگاه تخصصی دوسالانه عملکرد، دستاوردها و ابتکارات اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور احمد قدمی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در اردوگاه شهید منتظری شهریار با تقدیر از ادارات برتر به کار خود پایان داد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در آئین اختتامیه این نمایشگاه در سخنانی اظهارداشت: در جهان امروز نمایشگاه ها را صرفا به خاطر اهداف تجاری برگزار نمی کنند. به همین دلیل موفقیت نمایشگاه هم با ارزش قراردادهایی که در طول برگزاری نمایشگاه منعقد می شود، سنجیده نمی شود زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه، وسیع تر از مبادلات تجاری آن است.

وی برپایی نمایشگاه را یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی وشناسایی توانمندی ها وقابلیت های سازمان برشمرد و افزود: نمایشگاه دوسالانه عملکرد آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران، نمایشگاهی تخصصی بود. چون کالایی خاص را برای گروه هایی خاص عرضه کرد.

کمرئی در ادامه تصریح کرد: در هفته دولت تلاش می شود دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف منتشر و اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان اتفاقات مثبتی که در کشور رقم خورده است قرار بگیرند؛ آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هم با نگاه تخصصی به ماموریت های سازمانی خودش به منظور معرفی توانمندی ها و ابتکارات و عملکردهایی که در پرتو تدابیر ارزشمند دولت تدبیر وامید در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته در این مسیر گام نهاد و همسو با دیگر دولتمردان برای اینکه امید در مردم قوت بگیرد تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای سطح خدمات را همسو با دولت جهت دادیم و در حد توان و فرصتی که در اختیار ما بود توانستیم بخشی از تلاش ها، اقدامات و ابتکارات عظیمی را که همکاران در طول دو سال گذشته انجام دادند در قالب تصاویر، آمار و ارقام، منتشر کرده و به نمایش بگذاریم و البته روند توسعه ای و تکاملی نمایشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تلاش کردیم مخاطبان را از حوزه اداری و مجموعه شورای معاونین، کادر رهبری آموزشی در مناطق انتخاب کنیم که در نگاه و نگرش آنها تحول ایجاد شود و در همین راستا چهار کارگاه تخصصی پیرامون موضوعات اداری در حوزه مدیریت عملکرد در حاشیه این نمایشگاه برگزار کردیم.

 مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در ادامه به تشریح دستاوردهای این نمایشگاه پرداخت و افزود: 44 اداره داخلی در کنار 20 منطقه آموزش و پرورش در 64 غرفه در این نمایشگاه حضور داشتند که مرکزی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات و دستاوردهای همکاران و فرصتی برای ارائه توانمندی ها و ارتباط بین مجموعه مناطق و سازمانها بود.

بالا بردن بازده فعالیت های سازمانی، تبیین نگرشی که با 100 سخنرانی هم نمی توان به آن رسید در غرفه ها به سادگی و به سرعت دست یافت. همچنین این نمایشگاه فرصتی بی بدیل و کم هزینه فراهم نمود که با برگزاری آن توانستیم سهل و راحت به اطلاعات دست پیدا کنیم و همه مناطق و شهرستان ها را توانستیم در کمتر از یک هفته معرفی کنیم.

کمرئی بزرگترین سرمایه این نمایشگاه را همسویی همکاران، ادارات و سازمان ها دانست و افزود: کارکردهای نمایشگاه های غیر تجاری فوق العاده بوده و فرصتی برای آموزش است. همچنین فرصتی برای رقابت سالم بین مناطق و ادارات داخلی ایجاد بود و به برکت برگزاری این همایش توانستیم ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و بالای خود را شناسایی کنیم که در میان آنها تعدادی گرافیست توانمند برای انجام فعالیت های روابط عمومی و تعدادی مجری مسلط و توانمند و سایر قابلیت هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد، شناسایی کردیم.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران اصلاح، تقویت وبهبود خدمات در کنار نمایش دستاوردهای دولت در هفته دولت را رسالت برپایی نمایشگاه توصیف وخاطر نشان کرد: به حول وقوه ی الهی عصاره این نمایشگاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی جدید ارائه خواهد شد. همچنین در نظر داریم مشابه همین نمایشگاه به منظور تحرک بخشیدن به مدارس غیر دولتی با استفاده از توان موسسان اقدام نماییم.

وی در خاتمه از برگزاری نمایشگاه مجازی آموزش وپرورش استان تا پایان سال94 خبر داد وگفت: نمایشگاه مجازی یکی از دستاوردهای نوین محققان واندیشمندان امروزی است که ما بنا داریم آن را در آموزش وپرورش وارد نماییم.

 

 

 

ارسال نظرات