خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

طلاب مباحثه علمی و دینی را در حوزه های علمیه گسترش دهند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان سال‌های طلبگی را دوران با ارزش تحصیل و تهذیب نفس خواند و گفت: طلاب باید ضمن استفاده از فرصت ‏طلبگی و فراگیری علوم دینی، مباحثه و مذاکره علمی و دینی را در حوزه‏های علمیه گسترش دهند.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۷۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سمنان که با حضور مدیران، مسؤولان، اساتید، روحانیان و طلاب جدید‌الورود در مدرسه علمیه صادقیه این شهرستان برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزوی، سال‌های طلبگی را دوران با ارزش تحصیل و تهذیب نفس خواند و گفت: از طلاب می‏خواهیم ضمن استفاده از فرصت ‏طلبگی و فراگیری علوم دینی، مباحثه و مذاکره علمی و دینی را در حوزه‏های علمیه گسترش دهند.

وی با تأکید بر اهمیت احترام متقابل استاد و شاگرد در دین مقدس اسلام افزود: سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همواره بر تکریم علما و دانشمندان دین تأکید داشته است؛ همان‌گونه که امام صادق (ع) فرموده‏اند: «در پیشگاه کسی که از او دانش می‏آموزید، فروتن باشید.»

پژوهش و ارتقای علمی طلاب در دستور کار قرار دارد

مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان نیز در این آیین با اشاره به روند تحولات مثبت در حوزههای علمیه سمنان گفت: یکی از مباحث مهم ارتقای علمی مدارس است که در سال‏های گذشته بدین جهت به مدرسه علمیه صادقیه حائز کسب رتبه کشوری شد و همچنان در سال آتی این روند ادامه خواهد داشت.

حجت‏الاسلام مطیعی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق یکی از اولویت‏های مهم و محوری است که با جدیت بیشتری در سال جدید تحصیلی پیگیری خواهد شد، افزود: حوزه صادقیه با بهره‏گیری از اساتید قوی، قدر و انقلابی و فراهم‏سازی فضا و امکانات آموزشی مناسب در راستای رشد علمی و معنوی آماده خدمت‏رسانی به طلاب است.

تحصیل 200 طلبه جدیدالورود در 6 مدرسه علمیه استان سمنان

حجت‏الاسلام سیدعلی مهدی‏نژاد، مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان نیز در این مراسم آغاز سال تحصیلی حوزوی در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان شاهرود اظهار داشت: امسال 200 طلبه ورودی جدید، تحصیل خود را در شش مدرسه علمیه استان سمنان آغاز می‏کنند.

وی افزود: این تعداد با برگزاری آزمون‏های تئوری و مصاحبه، از بین قریب به 500 نفر که برای تحصیل در حوزه علمیه ثبت نام کرده بودند، پذیرش شدند.

طلاب خود را ملتزم به رعایت تقوای باطن کنند

آیت‏الله مرتضی اشرفی، استاد دروس عالی حوزه علمیه شاهرود نیز در این مراسم روحانیت را سربازان امام زمان(عج) خواند و گفت: طلاب باید علاوه بر تقوای ظاهر، تقوای باطن را مراعات کرده و به آن ملتزم باشند.

بر اساس این گزارش، امسال یک هزار و 200 طلبه در سه سطح در مدارس و حوزه‏های علمیه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 150 طلبه در مدرسه علمیه صادقیه سمنان به تحصیل خواهند پرداخت.

به گفته مدیر مدرسه علمیه صادقیه سمنان از تعداد 30 نفر طلاب جدید الورود این حوزه که از بین 80 نفر متقاضی گزینش شده‌اند، 11 نفر با مدرک سیکل و 20 نفر نیز برای نخستین بار در سطح حوزه‏های علمیه استان سمنان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد گزینش شده‏اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها