جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: پس از تعیین رهبری توسط مجلس خبرگان، اسرای موصل 2 مکاتبه‌ای داشتند که دستخط و مرقومه مقام معظم رهبری که در جواب به این عزیزان نوشته شد، برای نخستین بار در این همایش رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۱۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مجتبی فدا امروز در اصفهان، با اشاره به کیفیت برگزاری همایش آزادگان اردوگاه موصل 2، گفت: دومین همایش آزادگان عملیات فتح خیبر هر چهار سال یکبار با حضور یک‌هزار و 700 تن از آزادگان این عملیات با عنوان «اردوگاه موصل 2» همه ساله در یکی از استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال استان اصفهان میزبان این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش به صورت سالانه افزود: همایش آزادگان عملیات فتح خیبر برای اولین بار در استان خراسان رضوی، دومین بار در استان خوزستان برگزار شده و برای سومین دوره همایش امسال استان اصفهان میزبان شده است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در ادامه با بیان یکی از اهداف این همایش اذعان داشت: از نکات مهم همایش آزادگان عملیات فتح خیبر این است که این آزادگان ضمن دیدار با یکدیگر با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.

فدا ضمن اشاره به ویژگی‌های آزادگان عملیات فتح خیبر، تأکید کرد: اردوگاه موصل 2 یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین اردوگاه‌های زمان رژیم بعثی عراق بود که رزمندگان در این اردوگاه مقاومت جانانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد مختلفی از میان این آزادگان در مناسب و مشاغل کلیدی نظام و دولت مشغول به کارند و از وزیر تا نمایندگان مجلس، جامعه پزشکان و مهندسان از جمله این افراد هستند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) از رونمایی کتاب در این همایش خبر داد و تصریح کرد: رونمایی از یک کتاب ارزشی، بازگوکردن خاطرات آزادگان، برنامه‌های نمایشی، برنامه‌های فرهنگی و... از جمله برنامه‌هایی است که در این همایش گنجانده شده است.

فدا با بیان اینکه اردوگاه موصل 2 تنها اردوگاهی است که از مقام معظم رهبری در زمان ابتدای رهبری‌شان مرقومه و نوشته دارد خاطرنشان کرد: آزادگان این اردوگاه پس از رحلت حضرت امام(ره) کماکان در اسارت بودند و به واسطه فوت امام و تعیین رهبری توسط مجلس خبرگان، اسرای موصل 2 مکاتبه‌ای داشتند که دست خط و مرقومه مقام معظم رهبری که در جواب به این عزیزان نوشته شد، برای اولین بار در این همایش رونمایی می‌شود.

وی افزود: این دست خط توسط یکی از این آزادگان طی سال‌های گذشته بدون انتشار در رسانه‌ها نگهداری شده است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به حضور رزمندگان متعدد در این همایش اظهارداشت: آزادگان موصل 2 از استان‌های مختلف سراسر کشور در این همایش حضور دارند که بیشترین آنها از استان‌های خراسان، آذربایجان شرقی، کرمان، خوزستان و اصفهان هستند.

فدا اضافه کرد: برنامه این همایش بدین صورت است که در روز اول مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد که با حضور مسئولان استانی و همچنین سخنرانی علما در مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(ع) سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان همراه است.

وی ادامه داد: پس از برنامه افتتاحیه این همایش، برنامه‌ای تحت عنوان حضور آزادگان در مناطق مختلف شهر از جمله اماکن تاریخی و گلستان شهدا برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ضمن ارائه برنامه‌ زمانی این همایش بیان داشت: برنامه روز دوم، ابتدا بهره‌برداری و استفاده از سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس و سپس بازگویی خاطرات دفاع مقدس است، همچنین برپایی شب شعر در ادامه برنامه‌های این همایش گنجانده شده که پس از آن نیز بازدید مجددی از مناطق مذهبی و گردشگری اصفهان انجام و در روز سوم مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، گفتنی است که عملیات خیبر یکی از مهم‌ترین عملیات دفاع مقدس بود که در اسفندماه سال 1362 انجام و تا پایان اسفند همان سال به طول انجامید. همایش آزادگان این عملیات از هفدهم تا نوزدهم شهریورماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات