یک روز پیش از بازداشت «م.ش» یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی گمشده، روزنامه شرق در اقدامی عجیب اقدام به انتشار مطلبی در دفاع از وی کرد.
کد خبر: ۸۵۶۲۶۷۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک روز قبل از بازداشت «م.ش» از متهمان پرونده موسوم به دکل گمشده، روزنامه اصلاح طلب شرق، مطلبی در صفحه نخست خود با تیتر «انگشت اتهام از آقای «ش» برداشته شد» منتشر کرده و به دفاع تمام قد از «م.ش»‌ پرداخت. 

در بخشی از گزارش روزنامه شرق آمده است «پس از آنکه روز چهارشنبه نادر قاضی‌پور(نماینده مجلس شورای اسلامی)، اسناد و تصاویری از برخی افراد دخیل در این معامله را در اختیار خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت) قرار داد، نام‌های جدیدی دراین‌راستا به میان آمد. مهم‌ترین چهره‌ای که در توضیحات روز چهارشنبه قاضی‌پور از او رونمایی شد، مشاور وقت مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی یعنی آقای «ش» بود؛ کسی که انتشار تصاویرش در کنار دکل گمشده و سخنان قاضی‌پور درباره سمت حساس او در زمان عقد قرارداد و ماجرای صدور چک‌ها و واریز پول به حساب شرکت Dean، باعث شد کشف هویت این مدیر نفتی، برای رسانه‌ها جذاب شود».

این روزنامه پس از کشف هویت «ش» با وی مصاحبه کرده و با انتشار عکس و اسم کاملش به دنبال مبرا کردن نقش وی نسبت به ماجرای دکل 87 میلیون دلاری بوده است.

انتشار این مطلب در روزنامه شرق، آن هم یک روز قبل از دستگیری دلال دکل نفتی، معانی و مفاهیم مختلفی می تواند داشته باشد که به نظر می رسد بررسی دقیق تر این رویداد، ابعاد جدیدتری از پرونده دکل را روشن کند. 

روز گذشته خبر بازداشت «م.ش» یکی دیگر از متهمان پرونده دکل 87 میلیون دلاری در خبرگزاری فارس منتشر شد.

«م.ش» یکی از شرکای رضا مصطفوی طباطبایی است که در شرکتی با نام «س» در تهران فعالیتشان را آغاز کردند و هم اکنون این شرکت در زمینه صنعت نفت مشغول به فعالیت است.

«م.ش» که خود یک دلال مشهور دکل است به نظر می رسد در کنار طباطبایی در خصوص واردات دکل 87 میلیون دلاری متعلق به شرکت تاسیسات دریایی نیز فعالیت کرده است.

از دارایی‌های شرکت «س» که متعلق به این دو دلال دکل نفتی است می‌توان یه یک دکل حفاری، 4 پمپ گل و تجهیزات دیگر نفتی اشاره کرد.

براساس پیگیری های خبرنگار فارس 40 میلیون دلار از دارایی های این شرکت 60 میلیون دلاری متعلق به شریک م.ش است که هم اکنون قصد دارد از طریق واسطه این دارایی ها را نقد کرده و به خارج از کشور منتقل کند.

هم اکنون طباطبایی آپارتمان‌های خود در منطقه سعادت آباد تهران را به فروش گذاشته تا بتواند بخش دیگری از دارایی هایش را در ایران نقد کند که این موضوع باید مورد توجه دستگاه قضایی کشور قرار گیرد.

طباطبایی در حال حاضر در دوبی به سر می برد و شنیده می شود قرار است از طریق اینترپل (پلیس بین الملل) بازداشت و به ایران منتقل شود.

فعالیت دلالی «م.ش» در واردات دکل نفتی و همکاریش با رضا طباطبایی برکسی پوشیده نیست اما تلاش یک روزنامه اصلاح طلب در تطهیر نمودن این دلال دکل، یک روز قبل از دستگیریش توسط نیروهای امنیتی قابل تامل است.

گفتنی است در ماجرای دکل 87 میلیون دلاری علاوه بر دو فرد یاد شده، نام پسر مشهورترین وزیر دولت اصلاحات که چند سالی است در لندن رحل اقامت افکنده است نیز به چشم می خورد.

ارسال نظرات