فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزه از ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان جهت حمایت از تولید کنندگان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون ریال نیز به این امر اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۷۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی بیدکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان داشت: از ابتدای سال مبلغ چهار میلیارد و 630 میلیون ریال وام اقتصاد مقاومتی به بسیجیان این شهرستان پرداخت شده است که این امر موجبات اشتغال 130 نفر را به صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از این تعداد برای 43 نفر به صورت مستقیم و مابقی به صورت غیر مستقیم دارای حرفه وشغل شده اند.

وی خاطر نشان کرد:  وام های اقتصاد مقاومتی در عرصه های دامپروری (دام سبک وسنگین)، پرورش طیور شامل شتر مرغ و مرغ بومی، پرورش شیلات وآبزیان، کشت گیاهان دارویی(خاکشیر ، زیره و...)، کشت زعفران، کشت گلخانه ای (پرورش قارچ،وصیفی جات و...)، فیروزه تراشی به بسیجیان پرداخت شده است.

بیدکی افزود: همچنین جهت حمایت از تولیدات این عزیزان و حذف واسطه ها و دلال ها به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان هستیم که تاکنون یک میلیاردو 250 میلیون ریال نیز به این امر اختصاص داده شده است.

وی بیان داشت: برای جلوگیری و انحراف وام های اقتصاد مقاومتی در مسیر دیگر (دلالی) طرح های اشتغال بسیجیان توسط کارشناسان با همکاری جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار میگیرد و با پیشرفت پروژه متناسب با آن وام پرداخت می گردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزه در پایان گفت: برای ثمر بخشی و آشنایی افراد با حرفه ها و جلوگیری از ضرر و زیان طرح ها دوره های آموزشی نیز برای دست اندر کاران طرح ها با همکاری جهاد کشاورزی، فنی حرفه ای و دیگر ادارات پیش بینی شده که افراد موظف به شرکت در این دوره ها هستند ودر پایان برای افراد گواهی مهارت صادر می گردد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها