خبرهای داغ:
اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:

تجلیل از محیط بان قزوینی نمونه کشور

از سر محیط بان مصطفی قندی محیط بان نمونه کشوری توسط حجت و الاسلام سید حسن خمینی با حضورخانم دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست ، تعدای از مدیران کل و مسئولین سازمان و جمعی از محیط بانان نمونه کشور تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۶۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره روابط عمومی اداره  کل حفاظت محیبط زیست استان قزوین، طی مراسمی به مناسبت روز محیط بان، با حضور حجه الاسلام سید حسن خمینی،سرکار خانم دکتر ابتکار معاون ریاست جمهور و رئیس سازمان محیط زیست جمعی از مقامات کشوری و لشکری و مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانان  در مرقد مطهر حضرت امام خمینی ( ره ) برگزارشد از محیط بانان نمونه  سراسر کشور با عنوان تجلیل از مقام محیط بان  قدر دانی شد.

این مراسم که در مرقد امام خمینی(ره) برگزار گردید، ابتدا شرکت کنندگان با اهدای تاج کل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ رهبر فقید انقلاب، با آرمان های والای شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

 معصومه ابتکار در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم خدمت به مهمانان حاضر اشاره کرد : نیروی خط مقدم سازمان حفاظت محیط زیست در تمام عرصه ها و حفظ مناطق و گونه ها که برخی از آن ها همچون یوزپلنگ و گورخر آسیایی در معرض تهدید و آسیب نیز قرار دارند به ویژه در بحث مقابله با شکار غیرقانونی، محیط بانان هستند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در محیط زیست مدیون حمایت های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هستیم، گفت: بیانات رهبری در 17 اسفندماه سال گذشته ترسیم روشن خط مشی محیط زیستی کشور در حفظ محیط زیست بود و حتی اگر شائبه ای پیش از این در زمینه حفظ و اهمیت محیط زیست وجود داشت، با بیانات رهبری این شائبه ها نیز مرتفع شد.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه 18 میلیون هکتار از عرصه ایران در اختیار محیط زیست قرار دارد، گفت: دنیا به این واقعیت رسیده است که اگر از عرصه های سرزمینی حفاظت نکند به زودی کل زمین نابود خواهد شد.

سید حسن خمینی درادامه دیدار گفت: رابطه انسان با محیط زیست، دوره های مختلفی داشته است ،در زمان های انسان های اولیه، آنان در برابر طبیعت و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل، زلزله و طوفان تسلیم بودند به گونه ای که حتی انسان ها اقدام به پرستش طبیعت می کردند.

 وی گفت: اگر تلاش و همت محیط بانان تلاشگر نبود شاید امروز وضعیت طبیعت به مراتب بدتر و اسفناک تر بود.

وی تاکید کرد: نیروی خط مقدم سازمان حفاظت محیط زیست در تمام عرصه ها و حفظ مناطق و گونه ها که برخی از آن ها همچون یوزپلنگ و گورخر آسیایی در معرض تهدید و آسیب نیز قرار دارند به ویژه در بحث مقابله با شکار غیرقانونی، محیط بانان هستند.

در پایان این دیدار که صدرالدین علیپور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیزدر مراسم حضور داشت ضمن تجلیل از محیط بانان نمونه کشور یک دست لباس محیط بانی و کارت همیار محیط زیست به حجت السلام و المسلمین اهدا و ازمصطفی قندی در کنار دیگر محیطبابان نمونه کشوربا اهدای لوح و جایزه ملی «ضامن آهو» توسط حجت الاسلام سید حسن خمینی تقدیر شد.

1006/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار