امام جمعه موقت تربت حیدریه:

اگر به بهانه پیشرفت اقتصادی در برابر استکبار کوتاه بیایم، جبهه مقاومت ضربه خواهد خورد

امام جمعه موقت تربت حیدریه بیان داشت: اگر به بهانه پیشرفت اقتصادی در برابر استکبار کوتاه بیایم، جبهه مقاومت ضربه خواهد خورد.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۳۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد کازری در یادواره شهدای کارمند در قوچان که به مناسبت هفته دولت و با حضور گسترده بسیج قشر کارمند برگزار شد،  با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: شهادت، سرخط تفکرات انقلاب اسلامی بوده و علت تقدس شهید و شهادت، اهداف و ارزش های والایی است که فرد بخاطر آن، جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به وجود دو دیدگاه مادی و معنوی نسبت به زندگی، ادامه داد: نگاه مادی به نظام هستی، عامل اصلی دوری انسان از واقعیت ها و ارزش ها بوده و یکی از مهمترین علت های تقدس خون شهدا و اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن، تحدید مرز دو دیدگاه انسان محور و خدا محور در زندگی جامعه امروز است.

وی شهدا را عامل تحول جهانی در دیدگاه ها دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران از نظر ماهیتی با تمام انقلاب های دیگر تفاوت دارد، زیرا این انقلاب برپایه دو حقیقت گمشده جهان امروز یعنی، معنویت و اخلاق شکل گرفته و جهان را متوجه حقیقت انسانیت خود کرده و علت اصلی دشمنی استکبار با انقلاب جمهوری اسلامی نیز همین است.

روحیه استکبار ستیزی یکی از ویژگی های انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین کازری با اشاره به ماهیت استکبار ستیز انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی مسئولین و دولت مردان باید با روحیه ای انقلابی، مواضع خود را صریحاً پیرامون موضوعات روز اعلام کنند.

وی تاکید کرد: اسلامی که در حال تسخیر قلب جوانان اروپایی و آمریکایی است، همان اسلام مدنظر انقلاب، یعنی اسلام ناب محمدی(ص) می باشد؛ و تمامی مخالفت های استکبار با جمهوری اسلامی ایران به دلیل پایبندی حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی یادآور شد: در شرایط امروز، نه تنها دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی کمرنگ نشده، بلکه بر اساس آیات قرآن کریم و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، باید در تمامی عرصه ها بیش از پیش به موضوع دشمن شناسی توجه شود.

یک ایرانی هیچگاه عزت خود را نمی فروشد

حجت الاسلام و المسلمین کازری با اشاره به ضرورت حفظ عزت در روابط و سیاست خارجی اظهار داشت: وظیفه ما در سیاست خارجی، ارتباط درست مبتنی بر اصول دینی است و سیاست خارجی و ارتباطات بین المللی نباید منجر به زیر پا گذاشتن عزت و استقلال کشورمان شود زیرا یک ایرانی هیچگاه عزت خود را به چیزی نمی فروشد.

وی تصریح کرد: اگر چنین چیزی رخ دهد به این معناست که عمق استراتژی انقلاب را نشناخته ایم؛ و اگر به بهانه پیشرفت اقتصادی در برابر استکبار کوتاه بیایم، جبهه مقاومت ضربه خواهد خورد.

وی تاکید کرد: کنار گذاشتن گفتمان استکبار ستیزی به معنای تسلیم شدن بی چون و چرا در برابر غرب به ویژه آمریکاست.

بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، خیانت به خون شهداست

حجت الاسلام و المسلمین کازری ضمن انتقاد از افزایش شکاف طبقاتی ادامه داد: افزایش شکاف طبقاتی، دین و دنیا را یکجا از بین خواهد برد، مخصوصاً اگر این موضوع در میان خواص رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد:اقتصاد مقاومتی نباید به شعار تبدیل شود، زیرا توجه به حقیقت اقتصاد مقاومتی عامل اصلی حل مشکلات کشور است.

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت توام با عدالت است و باید بیش از پیش به آن توجه شود، زیرا بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و افزایش شکاف طبقاتی، خیانت به خون شهداست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار