معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

شکوفایی صنعت با تأمین منابع آبی/ كمبود منابع آبي صنايع مشكل اصلي صنعت و توليد است

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کمبود منابع آبی صنایع یکی از مشکلات مهم بخش صنعت و واحدهای تولیدی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۲۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، فرامرز محبوبی در جلسه بررسی راهکارهای تأمین آب بخش صنعت استان اظهار داشت: کمبود منابع آبی صنایع یکی از مشکلات مهم بخش صنعت و واحدهای تولیدی به شمار می رود.

وی در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه های مختلف مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرکهای صنعتی و آب منطقه ای حضور داشتند با اشاره به این مطلب که آب تخصیص داده شده به بخش صنعت کمتر از دو درصد است، افزود: اگر بخواهیم مشکل کمبود آب صنایع را برطرف کنیم باید این رقم را حداقل به 5 درصد افزایش دهیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان راهکارهایی جهت تأمین منابع آبی بخش صنعت گفت: اختصاص چاه های واحدهای تعطیل به واحدهای فعال ، بازنگری در تخصیص چاه هایی که در یک مقطع خاصی به برخی واحدهای صنعتی اختصاص داده شده را از راه کارهای مؤثر دربرطرف كردن این مشکل بیان كرد.

محبوبی اذعان داشت: استفاده از آب های غیرمتعارف مانند شورابه ها، پس آب تصفیه خانه ها، خرید چاه های کشاورزی و تغییر کاربری چاه ها از کشاورزی به صنعت، تسریع در اجرای سدهای در دست اقدام فینسک و چاشم از دیگر پیشنهاداتی است که در این جلسه مطرح و پس از تصویب جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه امور اقتصادی که هر ماه یکبار به ریاست استاندار برگزار می شود، ارجاع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار