عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:

بازگشت بنز به ایرن تنها با انتقال تکنولوژی ساخت محقق می‌شود

اگر ورود این شرکت ها به کشور همراه با ورود تکنولوژی باشد خوب است و می تواند اثری مثبت در صنعت خودروی ایران بجا گذارد. اما اگر بازگشت بنز و یا هر شرکت خارجی دیگر به ایران با هدف استفاده از بازارهای ما باشد، نه تنها برای اقتصاد و صنعت ما منفعتی ندارد، بلکه وضعیت را از حالت کنونی بدتر و بدتر می کند.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۹۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سؤال که مجوز بازگشت به شرکت خودروسازی بنز به ایران با توجه به سابقه نامطلوبی که در همکاری با شرکت های ایرانی دارد، کاری درست است، گفت: اگر ورود این شرکت ها به کشور همراه با ورود تکنولوژی باشد خوب است و می تواند اثری مثبت در صنعت خودروی ایران بجا گذارد.

وی تصریح کرد: اما اگر بازگشت بنز و یا هر شرکت خارجی دیگر به ایران با هدف استفاده از بازارهای ما باشد، نه تنها برای اقتصاد و صنعت ما منفعتی ندارد، بلکه وضعیت را از حالت کنونی بدتر و بدتر می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بازگشت شرکت های خودروسازی به ایران، عنوان کرد: طبق گفته های نعمت زاده اجازه بازگشتا شرکت های خودروسازی به کشورمان تنها در صورتی صادر می شود که آن ها با ما مشارکت اقتصادی داشته باشند و همچنین تکنولوژی و فناوری را به ما منتقل سازند.

علیلو تأکید کرد: چنانچه این دو هدف در بازگشت شرکت های خودروسازی محقق نشود اجازه فعالیت به آن ها در ایران نخواهیم داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار