خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در مورد علت اقدام خود در ترک مراسم گرامیداشت هفته دولت گفت: این جلسه اداری به تجمع سیاسی تبدیل‌ شده بود و اختصاص وقت جلسات اداری به مسائل سیاسی، خلاف شرع است.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۲۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

غلام‌مهدی حقدل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه شورای اداری شهرستان شیراز را که با عنوان هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تشکیل‌ شده بود، ترک کردم چراکه این جلسه اداری به تجمع سیاسی تبدیل‌ شده بود.

وی افزود: معنی ندارد که در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز، رئیس شورای اصلاحات استان صحبت کند، کسی در وقت اداری حق کار سیاسی ندارد که این امکانات، پذیرایی و گرد هم آمدن مسئولان تنها برای کار اداری و حل مسائل مردم توجیه عقلی و شرعی دارد.

حقدل ادامه داد: از سویی اگر بنا دارند میتینگ سیاسی برگزار کنند چرا ما را دعوت کردند که ما الزام نداریم به این تبلیغات جناحی گوش دهیم.

وی اضافه کرد: در مورد علت دعوت ما به این جلسه عنوان کردند که می‌خواهند از شورای شهر شیراز تجلیل کنند و ما با گمان اینکه دولت یا وزارت کشور آماری استخراج کرده یا می‌خواهد رتبه‌ای در سطح کشور اعلام کند به جلسه رفتیم و شنیدیم که می‌گویند شورای شیراز در شهرستان اول شده و سؤال اینجا است که آیا انتظار می‌رفت کلان‌شهر شیراز در شهرستانی که مرکزیت آن را دارد اول نشود؟

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: می‌گویند می‌خواهیم تجلیل کنیم اما هدف تحقیر بود، شعار مردم‌سالاری می‌دهند اما در مردم‌سالاری میزان رأی ملت است که در این جلسه یکی دیگر از مصادیق بی‌اعتنایی به آن را شاهد بودیم چنانکه آقای مختاری را که البته فردی محترم است به‌عنوان نماینده شوراها فرا می‌خوانند در حالی‌ که ایشان نه رئیس شورای شهر است، نه شهرستان و نه استان و مشخص نیست وقتی رئیس شورا نشسته چرا باید چنین کاری انجام شود.

وی ابراز داشت: اینکه فعالیت‌های سیاسی فعالیت‌های عمرانی و اجرایی را تحت‌الشعاع قرار دهد برای فارس یک خطر است و این کارها به مصلحت نظام و انقلاب نیست.

حقدل اضافه کرد: فعالان سیاسی حق دارند میتینگ سیاسی بگذارند و هر قدر می‌خواهند در مورد اهداف و مسائل سیاسی خود سخن بگویند اما این حق را ندارند که فعالیت‌ها و عملکرد مسئولان دولتی را مصادره به مطلوب کرده و برای مسئولانی که نمی‌خواهند وارد سیاسی‌کاری شوند، به اسم برنامه عادی، سخن سیاسی بیان کنند.

وی یادآور شد: معضل امروز فارس بیکاری است و باید برای رونق تولید و اشتغال در این استان باید فکری شود و نباید اذهان را به سمت مسائل سیاسی منحرف کرد.

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد: کسی حق ندارد به نظام شورایی توهین کند که در روزگاری که دولت در رکود به سر می‌برد شوراها دارند دل مردم را شاد می‌کنند و کسی حق ندارد به انتخاب مردم در شوراها توهین کند که مردم‌سالاری به معنای احترام به رأی مردم است که همان اعضای انتخاب‌ شده بنابر رأی مردم، هیئت‌رئیسه و سخنگو و ... انتخاب کرده و شورای شهرستان و شورای استان را تشکیل داده‌اند.

وی بیان کرد: امروز ما به‌ جای یک جلسه کاری و بیان عملکرد و خدمات، شاهد یک تجمع سیاسی بودیم و عده‌ای فضای استان را به‌ جای کار، تلاش، همدلی و وفاق به سمت سیاسی‌کاری بیهوده سوق می‌دهند.

به گفته وی، دولت به فراجناحی بودن خود افتخار می‌کند و حتی در زمان انتخابات از عدم وجود ستادهای انتخاباتی سخن گفته می‌شود اما برخی در استان‌ها به‌ جای کار و تلاش و حل مشکل مردم، میتینگ سیاسی می‌دهند و تازه به فکر تشکیل ستاد انتخاباتی افتاده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: اکنون هیچ پروژه بزرگی در فارس در حال اجرا نیست و شورا و شهرداری دارند جور دولت را می‌کشند و در شرایطی که دست دولت بسته و پیشرفت فیزیکی بسیاری از پروژه‌های دولتی از صفر تا 10 درصد است، شورا و شهرداری به خدمت به مردم و به ثمر نشاندن پروژه‌های مختلف افتخار می‌کنند و جز کار و تلاش هیچ سخن سیاسی نمی‌گویند مگر کسانی ما را مجبور کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها