رئیس حوزه هنری کردستان از پیش فروش بیش از 10 هزار بلیت فیلم "محمد رسول‌الله" در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۰۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان ضمن اعلام این موضوع اظهار کرد: اکران فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی از روز جمعه ششم شهریور ماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 هزار بلیت در استان در بین ادارات، ارگانها و نهادهای استان پیش فروش شده است، تصریح کرد: «محمد رسول‌الله» اثری ارزشمندی است که حاصل قریب یک دهه فعالیت هنرمندان مختلف سینمای ایران و جهان است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوبی که از این فیلم در طی این دو روز گردیده گفت : انتظار داریم با توجه به اهداف این فیلم که به تصویر در آوردن واقعیت دین مبین اسلام می باشد در روزهای آینده استقبال از این فیلم افزایش پیدا نماید.

مرادی از برنامه ریزی گسترده استانی جهت فراهم نمودن شرایط حضور حداکثری علاقه مندان سینما و دیدن این فیلم ارزشی و ماندگار تاریخ سینما ایران خبر داد وگفت : انشاء ا... با هماهنگی هایی که با مدیران دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت گرفته است و تسهیلات مناسب در این خصوص زمینه حضور حداکثری هم استانی ها در سینما را مهیا نموده ایم وهمکاران سینمایی آماده میزبانی شایسته علاقه مندان می باشند.

به گفته رئیس حوزه هنری کردستان، این اثر حاصل سال‌ها تحقیق در کشورهای مختلف از جمله مصر، عربستان و عراق می باشد و در ساخت آن که مطابق با استانداردهای روز جهان می باشد، درکنار عوامل داخلی برجسته ترین سینما گران جهان حضور دارند.

مرادی از این فیلم به عنوان اثری ماندگار و تاثیرگذار نام برد و گفت: این فیلم زندگی حضرت پیامبر(ص) از زمان تولد تا سن 12 سالگی را در مدت زمان سه ساعت به تصویر کشیده است.

وی با اشاره به ساخت آثار متعدد در خصوص زندگی سایر پیامبران در کشورهای مختلف به صورت مستقسم وغیر مستقیم افزود: متأسفانه تنها فیلمی که با موضوع زندگی پیامبر اسلام ساخته شده است در 40 سال گذشته توسط مصطفی عقاد فیلمساز برجسته اردنی است که در آن بیشتر جنگ ها و درگیری های دوران زندگی آن حضرت را که در کل 60 روز بوده است به گونه ای روایت نموده که انگار تمام دوران زندگی آن حضرت با جنگ سپری گردیده در حالیکه در این فیلم ساخته شده توسط آقای مجیدی زوایایی دیگر از زندگی آن حضرت روایت گردیده است .

رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: فیلم محمد رسول‌الله در واقع قرائت درست از اسلام و بسترساز ارتقای وحدت است که امیدواریم تاثیرگذاری لازم را در جامعه بگذارد.

وی در ادامه از عرصه هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگی نام برد و بیان داشت: هنر و فرهنگ در واقع موجب رشد و تعالی هر جامعه‌ای است و هر ملتی که فرهنگ و هنر نداشته باشد، هویتی ندارد.

مرادی گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی برای انتقال و ترویج ارزش‌ها ، همواره مورد توجه قدرت‌ها بوده، اما این حوزه در کشور ما متأسفانه مظلوم واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از آغاز تاکنون، اظهار کرد: ایجاد گروه‌های تکفیری با هدف نشان دادن چهره خشن از اسلام و توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام از اقداماتی بوده که دشمنان برای ضربه زدن به این دین الهی و جلوگیری از گسترش آن انجام داده‌اند.

به گفته رئیس حوزه هنری کردستان، دشمنان اسلام با تبلیغات مختلف سعی در نشان دادن چهره غیرواقعی از اسلام دارند و برای مقابله با این توطئه‌ها انجام حرکت‌های محتوایی و بیان واقعیت به زبان رسا و قابل فهم امری ضروری بوده و آثار هنری بهترین گزینه برای دستیابی به این خواسته است.

مرادی ساخت فیلم محمد رسول‌الله را یک اقدام ارزشمند خواند و اظهار کرد: ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اکران این فیلم در قالب پروژه‌ای بزرگ در سطح کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های بسیار خوب مسئولان استان به ویژه نماینده مکرم ولی فقیه در کردستان و استاندار محترم کردستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ، بسترهای لازم را برای بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از دیدن این فیلم فراهم کرده است.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 هزار بلیت در کردستان پیش فروش شده است، تصریح کرد: اکران این فیلم از جمعه آغاز شده و تا زمانی که استقبال وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

به گفته مرادی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این فیلم هر روزه در 3 سانس 15 ، 15/18 و 30/21 در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می شود و اکران این فیلم را در دو شهرستان کامیاران و سقز در برنامه داریم.

محمد رسول الله" حاصل حدود 10 سال فعالیت هنرمندان مختلف سینمای ایران و جهان است که حکایت سینمایی دوران جاهلیت و سپس عام‌الفیل و ولادت حضرت پیامبر(ص) و تا حدود سن 12 سالگی ایشان را به تصویر کشیده است، این فیلم با نگاه حضرت ابوطالب، عموی پیامبر و با روایت شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود.


ارسال نظرات