خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شوراهای اسلامی ظرفیت‌های کشور هستند و نباید خود را تنها احساس کنند.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۹۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس غلامرضا بصیری‌پور  در همایش روسای شوراهای اسلامی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: با تصویب بودجه شهرداری‌ها توسط شوراهای اسلامی استان‌ها توسعه زیرساخت‌های شهری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی که ظرفیت‌های کشور هستند نباید خود را تنها احساس کنند، افزود: شوراهای اسلامی نزدیک‌ترین نهاد قانونی به مردم محسوب می‌شوند و در این راستا از دولت نیز پیش‌روتر هستند و باید از ظرفیت این نهاد مردمی به‌خوبی استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: چنانچه ملاک اصلی ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی، شوراباوری باشد، آنگاه می‌توان آن‌ها را شورایاور نامید چراکه نقش شوراها در اختصاص بودجه شهرداری‌ها و نیز توسعه کشور ضروری و انکارناپذیر است.

بصیری‌پور تصریح کرد: از مجموعه دولت درخواست می‌شود که این نهاد مردمی را مورد حمایت قرار داده و آن را عضو کمیسیون کلان‌شهرها کند تا در کارهای اجرایی بیشتر نقش داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای بر این باورند که شورای شهر، شورای شهرداری است که درست نیست و آن را به‌شدت تکذیب می‌کنم، افزود: شورای اسلامی باید در ساختارهای اجتماعی و عمرانی حضور مقتدرانه داشته باشد و به‌طور مستقل عمل کرده و در کارگروه‌ها نیز فعالانه شرکت کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: شوراهای اسلامی 117 هزار نفر عضو دارند که از این تعداد 3 هزار نفر خانم هستند که نقش پررنگی در توسعه کشور ایفا می‌کنند.

بصیری‌پور اضافه کرد: برای ارتباط بیشتر اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور با یکدیگر برقراری ویدئوکنفرانس، تشکیل رسانه‌های پیامکی و نیز استفاده از فضای مجازی الزامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها