رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن:

مسجد بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی و اسلامی فرزندان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با تأکید بر لزوم توجه به کارکردهای مسجد گفت: بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی و اسلامی فرزندان ما مسجد است؛ زیرا مسجد مکان انسان‌سازی است و از سوی دیگر در جامعه اسلامی، آنچه باید محور قرار بگیرد، تربیت است
کد خبر: ۸۵۶۲۲۵۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،اظهار کرد: ارتباط با خداوند دارای ابعاد مختلفی مانند نماز، دعا و غیره است و این ارتباط مقید به یک مکان و زمان خاصی نیست و انسان می تواند در هر لحظه و در هر مکانی با معبود خویش ارتباط برقرار کند اما در این میان، مسجد جایگاه ویژه ای دارد، به صورتی که اقامه نماز جماعت در مسجد از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: مسجد پناهگاه مؤمنان است؛ پناهگاهی که انسان در آن از دغدغه و اضطراب فاصله می گیرد و به آرامش و سکون دست می یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن بیان کرد: مسجد با ایجاد آشنایی و پیوند میان مؤمنین با نخبگان و صالحان جامعه، بستر بسیار مناسبی برای پرورش و تربیت جنبه های روحی و روانی فرد فراهم می‌کند.

این کارشناس دینی یادآور شد:حضور عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد، روند پذیرش و درک و فهم ابعاد مختلف دین مبین اسلام را فراهم کرده و باعث می‌شود جامعه پذیری دینی ایشان به درستی و با سرعت بیشتری شکل بگیرد.

وی به جایگاه و ابعاد تربیتی مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه و ابعاد تربیتی افراد جامعه اسلامی به‌ ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار حایز اهمیت است و مهم ترین و اصلی ترین رسالتی که مسجد توانسته در عصرهای مختلف و به خصوص در عصر کنونی ایفا کند، همین جنبه تربیتی است؛ زیرا مسجد دارای ارزش و قابلیت های ذاتی فراوانی است که شاید نتوان این ویژگی ها را در هیچ یک از نهادهای دیگر جامعه دینی و انسانی جستجو کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم زاده در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به کارکردهای مسجد گفت: بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی و اسلامی فرزندان ما مسجد است؛ زیرا مسجد مکان انسان‌سازی است و از سوی دیگر در جامعه اسلامی، آنچه باید محور قرار بگیرد، تربیت است؛ لذا اگر تربیت، اصل قرار گرفت به تبع آن سیاست، اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و آموزش جامعه نیز اصلاح خواهد شد، زیرا تربیت، هسته اصلی و اولیه جامعه است.

ارسال نظرات