خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفای استان قم مطرح کرد؛

کمبود آب بعد از مسائل امنیتی و نظامی منطقه اولین مشکل اساسی ایران اسلامی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با مدیریت مصرف و هدایت سبک زندگی به سمت معیارهای مطرح شده در آیات قرآنی می‌توان از بحران آب جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عبدالحمید توکلی‌بینا در همایش روز قشر بسیج کارمندان سپاه استان قم که ظهر امروز در سالن همایش شهرداری مرکز قم برگزار شد، کمبود آب را یکی از مشکلات اساسی جامعه اسلامی برشمرد و ابراز کرد: کمبود آب بعد از مسائل امنیتی و نظامی منطقه اولین مشکل اساسی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم جامعه اسلامی نگاه‌های متفاوتی نسبت به بحران آب وجود دارند اضافه کرد: قرآن کریم در آیات مختلف خود به جایگاه آب اشاره کرده و اکنون کره زمین در بحران آب قرار گرفته است اما مردم جامعه اسلامی به این باور نرسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر اینکه تغییر فرهنگ مصرف آب سبب کاهش منابع آبی شده است تصریح کرد: اقدامات طبیعی انجام شده توسط مردم سبب تغییر میزان بارش‌ها و این امر نیز به صورت مستقیم در کاهش منابع آبی تاثیر گذاشته است.

وی از تغییر جنس و فصل بارش‌ها در نقاط مختلف جامعه اسلامی خبر داد و یادآور شد: جمعیت کره زمین در یک قرن گذشته دو برابر اما تقاضا از منابع آبی 6 برابر شده و این امر نشان از تغییر فرهنگ مصرف آب و تغییر سبک زندگی در نقاط مختلف دنیاست.

توکلی‌بینا با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی عامل اصلی ایجاد جنگ‌های جهانی آینده خواهد بود ابراز کرد: بارش‌های استان قم 35 درصد کاهش داشته است و این امر بر کاهش کیفیت مواد غذایی تاثیر مستقیمی دارد در صورتی که با مدیریت مصرف و هدایت سبک زندگی به سمت معیارهای مطرح شده در آیات قرآنی می‌توان از بحران آب جلوگیری کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار