در راستای توسعه سرمایه گذاری و تقویت بخش خصوصی و جذب منابع بانکی موجود در شهرستان ابرکوه ، نشستی با حضور مدیر کل بانک مهراقتصاد استان یزد و مسئولین شهرستان در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۳۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در  این نشست فرماندار شهرستان ابرکوه خواستار سرمایه گذاری بانک مهراقتصاد در بخش های مختلف از قبیل کشاورزی و تغییر تکنولوژی در نوع تغییر آبیاری ،تغییر نوع کشت ،ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری میوجات و ایجاد سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی شد. 

سید نبی رسولی افزود: ایجاد تسهیلات برای صنعتگران بویژه منابع برای ایجاد سرمایه در گردش و توسعه کارآفرینی، ایجاد زیر ساخت های گردشگری بویژه ایجاد هتل، موزه،اقامتگاه ، رستوران سنتی و تقویت آژانسهای گردشگری ، توسعه حمل و نقل بویژه ایجاد پارکینگ بزرگ بیش از دو هزار و سیصد وسیله نقلیه سنگین از اقدامات مهم این مرکز می باشد. 

 مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان یزد در ادامه این جلسه اظهار داشت:  بانک مهراقتصاد در استان یزد دارای 16 شعبه می باشد که 7 شعبه مربوط به شهر یزد و 9 شعبه دیگر در شهرستان های استان مشغول به فعالیت می باشند واز لحاظ وضعیت بانکی با حجم منابعی که وجود دارد رتبه چهارم در استان را در بین بانک های خصوصی و دولتی داریم.

ایوب تابانی تصریح کرد: ابرکوه حدود 500 میلیارد ریال منابع مالی داردکه خوشبختانه در بین دیگر شهرهای استان از نظر حجم منابع مقام اول را داراست. 

وی اظهار داشت: ایده ما این است اگر منابعی را از مردم در استان جمع می کنیم خرج مصرف همان مردم می شود. 

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان یزد افزود: بانک مهر اقتصاد به طور جدی بحث اقصاد مقاومتی را دنبال می نماید. 

تابانی در پایان خواستار همکاری ادارات با این مرکز شد و افزود: ما آمادگی هر گونه تفاهم نامه ای با ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی را داریم که تمام پرسنل آنها از تسهیلات ما بهره مند شوند. 

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ابرکوه به عنوان شهر نمونه گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی معرفی شده است و ظرفیت های آن می تواند بحث اقتصادی را بیش از پیش فعال نماید، خدمات بانک مهر اقتصاد می تواند بسیار نقش ارزنده ای را در این زمینه ایفا کند.

سید حمید جلایی افزود: با وجود رکودی که هم اکنون حاکم است استفاده از تسهیلات این بانک می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات قشر کم درآمد که مراجعه زیادی به شورای اسلامی شهر دارند باشد. 

 

شهردارابرکوه در این جلسه اظهار داشت: حلقه گمشده چرخه اقتصادی امروز ما، ایده های نو و برنامه های اقتصادی و درآمدزایی مطمئن و پایدار می باشد. 

حسین حاتمی افزود: برای راه اندازی یک کسب و کار مطمئن قاعدتا در مرحله اول نیازمند یک ایده پردازی مطلوب هستیم تا اینکه با مشکل روبرو نشویم به همین منظور یک ایده یا فکر نو، نیازسنجی جامعه و همه این پروسه هایی است که باید اتفاق بیقتد تا اینکه یک حرکت خوب شروع شود و به نتیجه برسد از لازمه های شروع کسب و کار مطمئن می باشد. 

وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر به این قضیه توجه خاصی داشته است که ظرفیت های متعدد و متنوعی در حوزه شهر و شهرسازی وجود دارد که می توانیم آنها را فعال کنیم.

حاتمی بیان کرد: سال گذشته با تشکیل یک شورای عالی سرمایه گذاری در مجموعه شهرداری موفق شدیم تا با مشورت با این شورا و بررسی و پیشنهاد بر روی پروژه های مختلف نتیجه مطلوبی را در زمینه های مختلف شهر و شهرسازی بدست آوریم.

ارسال نظرات