خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: نگاه مقطعی و بخشی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی و صنعتی، صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری در آینده به محیط زیست وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۱۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سردار مهدی‌ مهدوی‌نژاد در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: برای برطرف کردن معضلات و چالش‌های زیست محیطی در کشور، باید نگاه همه جانبه و مدیریت صحیح و اصولی داشته باشیم.

وی بر ضرورت همفکری، هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف زیست محیطی و رفع مشکلات متعدد در این حوزه تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین موانع در این مسیر که صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست می‌زند، نگاه مقطعی و بخشی در فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه استقرار واحدهای صنعتی بعضا آلاینده در پیرامون شهر قم جای تأسف و تأثر دارد خاطرنشان کرد: این واحدها بدون در نظر گرفتن ناهنجاری‌ها، آلودگی‌ها و تخریب‌های زیست محیطی که امروز نمایان شده است، در حاشیه شهر قم مستقر شده‌اند و این همان نگاه مقطعی است که باید با برنامه‌ریزی‌های جامع، روشن و همه سو نگر از آن فاصله بگیریم.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده زیست محیطی و جایگاه برجسته علمی و معنوی استان قم خواستار افزایش ارتباط و تعامل با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم شد و گفت: ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیاری برای همکاری و مشارکت فیمابین به ویژه در عرصه آموزش و فرهنگسازی وجود دارد که باید با شناخت و آگاهی طرفین، به خوبی از آنها بهره‌مند شویم.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل و وضعیت زیست محیطی استان ارائه کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش تعامل و همکاری‌ها بتوانیم هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم سپاه پاسداران و سازمان بسیج برای رفع چالش‌ها و معضلات زیست محیطی استان و فرهنگسازی موثر در جامعه و نیز انجام گشت و کنترل‌های مشترک استفاده کنیم.


ارسال نظرات