چند سالی است جریانی نرم و ضدارزشی در مهدکودک‌های کشور شکل گرفته که آموزش‌های نامتعارف و غیراخلاقی را به کودکان القاء می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۴۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سنینی که کودکان در آن بیش از هر آموزشی به محبت و عاطفه مادری نیازمندند، سپری شدن زمان زیادی از زندگی کودکان در مهدکودک‌ها توجهات و نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده، متاسفانه چند سالی است جریانی نرم و ضدارزشی در مهدکودک‌های کشور شکل گرفته که آموزش‌های نامتعارف و غیراخلاقی را به کودکان القاء می‌کنند.

تب فرستادن کودکان به مهدکودک‌ها چندین سال است که در کشور ما به‌وجود آمده، اهمیت سنین کودکی و پرورش کودکان در این سنین مورد تأکید علما و کارشناسان داخلی و خارجی است.

سنینی که کودکان در آن بیش از هر آموزشی به محبت و عاطفه مادری نیازمندند، سپری شدن زمان زیادی از زندگی کودکان در مهدکودک‌ها توجهات و نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده، متاسفانه چند سالی است جریانی نرم و ضدارزشی در مهدکودک‌های کشور شکل گرفته که آموزش‌های نامتعارف و غیراخلاقی را به کودکان القاء می‌کنند، از آموزش رقص گرفته تا آموزش هم‌زیستی با حیواناتی همچون گربه، سگ و ...

مشغله بانوان و مادران باعث شده تا کودکان خود را به این مراکز بفرستند تا خلاء حضور مادران توسط دیگران پر شود، در بهترین حالت ممکن هیچ وقت خلاء حضور مادر توسط اشخاص دیگر پر نخواهد شد، دیگر چه برسد به آموزش‌های ضدارزشی و ضدفرهنگی به کودکان پاک و معصوم.

در میان این حساسیت‌ها تذکر و هشدار مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت نسبت به این موضوع مستلزم بسیج همگانی اهالی فرهنگ و رسانه و دولتمردان است.


در ادامه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که در آن به لزوم رسیدگی و بررسی مهدکودک‌ها اشاره شده، آمده است:

«
و هوشیار باشیم؛ من چند روز قبل از این، در صحبت گفتم که این‌ها در صدد نفوذند، در صدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید. یک وقت آدم خبر می‌شود که فرض بفرمایید فلان سازمان آمده یک بخشی از مجموعه‌ فرهنگی ما را - مثلاً فرض کنید مهدکودک‌ها را - به یک شکل خاصی دارد هدایت می‌کند؛ این را آدم می‌فهمد، بعد که نزدیک می‌شود می‌بیند کار خطرناکی و کار بزرگی است [امّا] آدم توجه نداشته؛ این‌ها رخنه است؛ در زمینه‌های گوناگون؛ در زمینه‌های اقتصادی، در رفت‌وآمدها، در همه دستگاه‌ها؛ یکی این مسئله صراحت است

ارسال نظرات
پر بیننده ها