مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش:

برگزاری یادواره شهداء بسیج اصناف

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش گفت: اصناف و بازاريان الگوي فرهنگی و اجتماعی یک جامعه هستند و بايد موازين شرعي و اسلامي را در محلكسب و كار خود رعايت كنند.
کد خبر: ۸۵۶۲۰۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، حجت الاسلام مهدي جان آبادي در يادواره شهداي بسيج اصناف شهرستان خاش به مناسبت سالروز شهادت حاج مهدي عراقي و روز بسيج اصناف در محل كانون فرهنگي ورزشي بسيج سپاه برگزار شد، اظهار كرد: نقش شهید حاج مهدي عراقیبعنوان یک بازاری  و كسبه در انقلاب اسلامي نقش بسيار حساس، برجسته و اثرگذاری بوده است.

وي افزود: کسب کار و تجارت اسلامی، اقتصاد اسلامي، رعایت فقه اسلام،اخلاق پسندیده با مردم در خرید و فروش، رعایت موازین شرعی و اسلامی درخرید و فروش در بازار از مهم ترین مسائلی است که جز آداب خرید و فروش اسلامی بوده و بازاریان باید رعایت موازین شرعی و اسلامی، زمینه کسب رزقو روزی حلال را فراهم کنند.

حجت الاسلام جان آبادي خاطر نشان كرد: باید بسیج اصناف تلاش کند با ترویجتفکر بسیجی و اجرای آموزش های فرهنگی و عقیدتی از جمله اصول فقه اسلامی در بازار چهره اسلامی بازار محقق گردد.

وي به نقش اصناف و كسبه  در طول انقلاب اسلامي اشاره کرد و  گفت: اصناف وبازاريان در طول تاریخ جمهوری اسلامی ايران  نقش مثبت و سرنوشت سازی داشته‌اند و همواره همراه نظام و انقلاب اسلامي ايران  بودند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش وظیفه بسیج اصناف را زنده نگهداشتن آن صنف بر پایه موازین اسلامی و فرهنگي دانست  و تصريح كرد: بسیجی باید تلاش کند بازار اسلامی و فرهنگي بماند و گرانفرشوی،  رباخواری وکم‌فروشی در آن نفوذ نکند.

وی اصناف و بازاريان  را اگو و سرمشق  فرهنگی و اجتماعی یک جامعه دانست واظهار كرد: بازاریان و اصناف به اینکه در بطن جامعه می باشد و با تمام اقشار ارتباط دارند تاثیر گذارترین قشر جامعه است.

گفتني است در پايان اين مراسم از اصناف رزمنده و جانباز بسيجي خاش بااهداي لوح تقدير و هديه تجليل و قدرداني شد

ارسال نظرات