تصویب قانون حمایت از آمران به معروف، فصل جدیدی در ترویج فریضتین است

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: اساس حرکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان قانون است که خوشبختانه با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فصل جدیدی در راستای ترویج و نهادینه کردن این فریضتین الهی در جامعه باز شده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۰۳۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج ضمن تبریک هفته کرامت و دولت، اظهار کرد: انتخاب تاریخ شهادت شهید رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت به این دلیل است که این شهیدان بزرگوار از بطن جامعه برخاسته بودند و با شناختی که از مشکلات جامعه داشتند اقدامات ارزشمندی در راستای رفع آنها برداشتند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: فکر و اندیشه شهید رجایی و شهید با هنر پیاده کردن استراتژی‌های امام یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و بر همین اساس نیز حرکت کردند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز و اولویت امروز دولت نیز بر اساس خواسته رهبری، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی بر اساس واقعیت در جامعه است، تصریح کرد: دولتمردان باید با الگوگیری از سیره شهید رجایی و شهید باهنر و تکیه بر توان داخلی و حرکت در سمت و سوی ارزش‌ها در راستای توسعه و رفع مشکلات گام بردارند.

الله‌مرادی افزود: انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که بسیاری از منکرات در جامعه جای معروفات را گرفته بود و در حقیقت انقلاب امام راحل نیز برای ریشه‌کنی منکرات و احیای معروفات شکل گرفت.

وی با بیان اینکه زدودن منکرات و ترویج و نهادینه‌کردن معروفات از مهم‌ترین اهداف امام راحل در بنا نهادن انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با توجه به تاثیرات آن در جامعه، یک اصل مهم و رسالتی همگانی است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: مردم خود مخالف منکر هستند و باید از ظرفیت آنها در راستای مقابله با منکراتی که در جامعه وجود دارد، استفاده کرد.

الله‌مرادی تصریح کرد: منشور حرکتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این راستا و براساس چهارچوب تعریف شده قانون است و اعتقاد داریم حوزه اجرا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نباید دولتی باشد.

وی اظهار کرد: معتقدیم کار باید توسط خود مردم انجام شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی بستر ترویج امر به معروف و ریشه‌کنی منکرات را در جامعه فراهم ساخت.

الله‌مرادی با بیان اینکه اساس حرکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز قانون است، گفت: خوشبختانه با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فصل جدیدی در راستای ترویج و نهادینه کردن این فریضتین الهی در جامعه باز شده است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: در راستای اجرای این قانون شوراهایی در سطح شعبات دادگستری استان تشکیل شده و بر اساس قانون و چهارچوب از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتلای فرهنگ اسلامی، حفظ آبروی ملت، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان متعهد، رونق دادن به اقتصاد و تولید ملی، تلاش برای تقویت وحدت اسلامی از معروفات بزرگی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

فرامین رهبری در حوزه منکرات و معروفات مبنای حرکت ستاد امر به معروف

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: فرامین رهبری در حوزه منکرات و معروفات مبنای حرکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و همین هدف باید مبنای فعالیت کسانی باشد که در این عرصه تلاش می‌کنند.

وی اعتلای فرهنگ اسلامی را از بزرگترین معروفات مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید از هر ظرفیتی برای اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه استفاده کرد و در این راستا هرکدام از ما با توجه به جایگاه و تاثیرگذاری که داریم باید ورود و نقش‌آفرینی کنیم.

الله‌مرادی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات زیادی امروز در جامعه به ویژه در خانواده‌ها وجود دارد که باید راهکارهای لازم به ویژه در بحث حذف فاصله‌ها و ارتقای سلامت اخلاقی و انسانی در خانواده ارائه و اجرایی کرد.

وی رونق اقتصاد و تولید را از دیگر نیازهای امروز جامعه نام برد و گفت: تلاش در این مسیر و تقویت بخش تولید نوعی امر به معروف است که تاثیرات آن بر زوایای مختلف جامعه نمود پیدا می‌کند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه اجرای عادلانه قانون و برابری همه در برابر آن از دیگر جلوه‌های معروفات است، خاطرنشان کرد: در بحث تعقیب‌های قضایی نیز باید همه را به یک نگاه دید و از خطاهای گروهی که صاحب قدرت هستند، چشم‌پوشی نکرد.

ارسال نظرات