دبیر هیئت دولت:

همه تلاش خود را برای حمایت از نخبگان کشور به کار می‌گیریم

دبیر هیئت دولت با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به نخبگان گفت: همه تلاش خود را برای حمایت از نخبگان به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۸۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محسن حاجی‌میرزایی، در نشست هم‌اندیشی و همدلی دولت و منتخبان فرهنگی، اجتماعی، فرهیختگان و نخبگان استان یزد اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، زیرساخت توسعه کشور باید بر مبنای زیرساخت‌های علمی تعریف شود و دولت باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات از نظر صاحب‌نظران و نخبگان جامعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بهره‌ بگیرد.

وی، مشارکت مردم و نخبگان در برنامه‌ها را سرمایه بزرگ اجتماعی دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند که این سرمایه را حفظ و آن را تقویت کند.

دبیر هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های حکمرانی خوب اشاره کرد و افزود: شفافیت در اطلاع‌رسانی، پاسخگویی به مردم و قانون‌مداری از مهم‌ترین شاخص‌ها برای یک جامعه ایده‌آل و مدینه فاضله است.

وی یادآور شد: مشارکت مردم، سهم قابل اعتنایی در موفقیت و توسعه کشور دارد و امروز دولت یازدهم قصد دارد در تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان خود، نخبگان، فرهیختگان و سازمان‌های مردم نهاد را دخیل و سهیم کند.

حاجی‌ میرزایی با بیان اینکه سه دیدگاه در مورد دولت و اختیارات آن وجود دارد، اظهار داشت: عده‌ای دولت را با اختیاراتی حداقل متصور هستند و برخی دیگر برای دولت حداکثر اختیارات را در نظر می‌گیرند که این هر دو اشتباه است و حکمرانی خوب، آن شکلی از حکومت است که بتواند مسئولیت‌های خود را در حمایت از جامعه به صورت متعادل به کار گیرد.

دبیر هیئت دولت با اشاره به اینکه یکی از ارکان حکمرانی خوب، تصمیم‌گیری درست در مسائل است، تصریح کرد: دولتی که بر پایه تصمیمات درست برنامه‌ریزی کند، آن دولت را می‌توان دولتی شاخص و الگو نامید.

وی، دولت تدبیر و امید را دولتی قانونمدار و قانون‌محور دانست و افزود: دولت یازدهم اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام می‌دهد و قانونمداری را به عنوان یک اصل مهم حکمرانی خوب پذیرفته است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات حق همه مردم است، اظهار داشت: با تاکید رئیس جمهور برای این منظور، زیرساخت‌های لازم در دستگاه‌های مختلف در حال آماده شدن است و بسترهای لازم در این زمینه به زودی فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اقتصادی پایدار و با ثبات است که متکی به درآمدهای نفت نباشد و دولت باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود متکی به تلاش و کسب و کار مردم و اخذ مالیات از این کسب و کار باشد.

دبیر هیئت دولت، دولت خوب را دولتی اثربخش و تاثیرگذار دانست و گفت: در سایه این کارآمدی است که بین دولت و ملت همدلی شکل می‌گیرد و به عبارتی دیگر، شکل‌گیری وفاق عمومی و همدلی حد معینی از بلوغ فکری جامعه است.

حاجی‌میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی، پیروزی در توافق هسته‌ای و بسته شدن پرونده هسته‌ای در این دولت، اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت و رضایت نسبی مردم از این طرح و کنترل تورم لجام گسیخته 40 درصدی در دو سال اخیر و رساندن آن به زیر 15 درصد را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

به گزارش بسیج، در ابتدای این جلسه، عباس ملازینلی به عنوان نماینده اصحاب فرهنگ و هنر، احسان دهقانی به عنوان نماینده نخبگان علمی، نیلوفر صالحی به عنوان نماینده جامعه بانوان استان یزد، فریبرز نواب به عنوان نماینده سازمان‌های مردم نهاد و مهدی راستی به عنوان نماینده فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های استان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در استان یزد پرداختند.

 

ارسال نظرات