مردم روستای سَررُک در دهستان مشایخ از توابع بخش نازغان شهرستان کیار با عنایت های مقام معظم رهبری از یک پل مناسب برای رفت و آمد بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۰۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همین دوسال پیش بود که مردم روستای سَررُک متوجه حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دهستان مشایخ شدند. این دیدار اتفاقی موجب شد مردم این روستا مشکل چندین و چند ساله خودشان که نداشتن راه ارتباطی مناسب بود را با ایشان مطرح کنند که این سفر پس از دو سال منشأ برکتی شد از بنیاد برکت برای این روستای پربرکت!

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با سفر به دهستان مشایخ از نزدیک از روند عملیات اجرایی ساخت پل سَررُک در دهستان مشایخ از توابع بخش نازغان شهرستان کیار بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام درحاشیه این بازدید با اشاره به سفر دوسال پیش خود به منطقه مشایخ و حضور در روستای سَررُک را یادآور شد و اظهارکرد: در سال 92 سفری به منطقه مشایخ داشتیم؛ زمانی که به روستای سَررُک رسیدیم مردم روستا تقاضا کردند که از روستای آنان نیز دیدن کنیم و آن‌جا بود که با این پل معلقی که با سیم بکسل و تخته و در یک شرایط نامناسب ساخته شده و عبور و مرور از آن نیز بسیار سخت بود و تنها راه ارتباطی مردم نیز محسوب می‌شد، مواجه شدیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: زمانی که من وارد روستا شدم و آبادانی و خانه‌های شکیل و حسینیه‌ها و مساجد زیبا را در روستا مشاهده کردم، احساس کردم همّت بسیار بلندی در مردم این روستا وجود دارد، چرا که در شرایطی که راه و پل مناسبی برای رفت و آمد نداشتند؛ اما به لطف الهی توانستند همه مصالح ساختمانی و امکانات ساخت و ساز از این پل این چنینی عبور بدهند و این چنین امکانات را برای خودشان فراهم کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: پس از مشاهده وضعیت نامناسب و مشکلات بسیار زیاد پل ارتباطی این منطقه، نامه‌ای را به محضر رهبر معظم انقلاب نوشته و از معظم له درخواست کمک و مساعدت برای رفع مشکل مردم این روستای بلند همّت کردم که حضرت آقا نیز عنایت کردند و دستور اقدام و ساخت پل در این منطقه را دادند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: پس از بررسی مسائل فنی و کارشناسی و محاسبات صورت گرفته، دو میلیارد تومان برای ساخت این پل اختصاص پیداکرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: پس از تخصیص اعتبار، دستور داده شد این پل توسط بنیاد برکت و اداره راه و شهرسازی و با واگذاری به پیمانکار ساخته شود و ما نیز از آن روز پیگیر بودیم که هر چه سریع‌تر این مهم به سرانجام برسد و اکنون بعد از گذشت دوسال از آن ماجرا، پل سَررُک امسال افتتاح خواهد شد.

وی، با مطلوب ارزیابی‌ کردن اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و پیشرفت بسیار خوب کار، از افتتاح پل تا حداکثر یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه خروشان و وحشی در مجاورات این پل ، توجه ویژه‌ای به مسائل فنی و کارشناسی در ساخت این پل صورت گرفته و متولیان امر از قبل تمام محاسبات را مدنظر داشته‌اند که پلی مستحکم و ماندگار در این جا ساخته شود و خوشبختانه امروز شاهد ساخت پلی اساسی، بسیار زیبا، شکیل و ارزشمند هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در ساخت این پل تنها برقراری ارتباط بین روستای سَررُک و آن طرف رودخانه مدنظر نبوده است؛ بلکه با احداث این پل راه ارتباطی روستاهای ده‌کهنه، سونک و بوگر و کُل‌کُله نیز متصل خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مردم این روستا برای همیشه قدردادن عنایت رهبری خواهند بود تصریح کرد: از آن جایی که انجام این گونه کارها نیازمند بودجه‌های مملکتی و دولتی است و جزو کارهای رهبری نیست ولی ایشان زمانی که مشاهده می‌کنند یک منطقه‌ای این چنین با وجود مردمی با همّت و اراده با مشکل این چنین مواجه هست به صورت ویژه ورود پیدا می‌کنند و قطعاً مردم نیز قدردادن این عنایت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان گفت: ازتمام کسانی که در ساخت این پل تلاش کردند به ویژه بنیاد برکت که تا به امروز بر اجرای این طرح نظارت داشته است ، از مردم خوش همّت این روستا ، پیمانکاران و اداره راه و شهرسازی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوار هستم آبادانی بیش از پیش را به وسیله راه‌اندازی این پل در این منطقه شاهد باشیم.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات