دومین جشنواره بزرگ فرهنگی،هنری، ورزشی عشایر منطقه چالدران به منظور به نمایش گذاشتن امنیت پایدار در مرزهای چالدران و ایجاد وحدت بین شیعه وسنی به همت حوزه عشایری شهید رجایی سپاه چالدران در منطقه ییلاقی واقع در روستای سنی نشین عیسی قولیک برگزارشد .
کد خبر: ۸۵۶۱۸۸۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دراین جشنواره که با حضور سران عشایر و جمعی از مسئولین ادارات و عشایر منطقه چالدران برگزارشد.جانشین سپاه چالدران امنیت موجود در کشور را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این امنیت در سایه خون پاک شهداء بوجود آمده است و بر آحاد ملت ایران و ظیفه ای بس گرانقدرمی باشدکه در جهت استمرار بخشیدن به آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.

سرهنگ دوم پاسدارسید مهدی غفاری عشایر را مایه عزت و افتخار دانست و افزود: توجه و عنایت امام راحل و مقام معظم رهبری به این قشر زحمت کش و ولایت مدار انقلاب، نشان از عمق علاقه رهبری به عشایر دارد و به تبع آن عشایرنیز در صحنه های مختلف پایبندی خود را به آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند.

وی وحدت وهمدلی را رمز اساسی موفقیت ایران اسلامی دانست و گفت: امروز دشمنان می خواهند با ایجاد توطئه بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد نما یند غافل از اینکه برادران اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

در این جشنواره همچنین مسابقات اسب سواری ، کشتی محلی، مچ اندازی و طناب کشی با شرکت 125 نفر از عشایر بسیجی 22 روستای منطقه برگزار شد.

ارسال نظرات