خبرهای داغ:
همايش روحانيون تشيع و اهل تسنن شهرستان خوي با موضوع نقد و بررسي جريان هاي تكفيري و لزوم اتحاد بين مسلمان به همت سپاه خوي و در تالار شهداي ارتش اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۷۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در اين همايش گفت: رهبری عامل مهم وحدت، یکپارچگی و همبستگی در میان ملتهای مسلمان است و جامعه اسلامی به واسطه وجود رهبری برجسته، اتحاد خود را حفظ کرده و به مقابله با زورمداران می پردازد.

وی افزود: در کشورهای غربی آب و خاک و فرهنگ عمومی عامل وحدت است اما این عوامل چندان پایدار نبوده و تاریخ نشان داده نتیجه مثبتی نداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان كرد: نه تنها در صدر اسلام بلکه در عصر حاضر و در کشوری چون ایران اسلامی به واسطه وجود ولی فقیه و رهبری مقتدر، دشمنان عقب نشینی کرده و ملت با اقتدار در عرصه های بین المللی حضور می یابد.

وی افزود: سخنان رسای مقام معظم رهبری در برهه های مختلف کلید حل بحرانی ترین مشکلات کشور است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: کشورهایی که از داشتن رهبری توانمند، محروم هستند قربانی جور جباران شده و مبارزات آنها بی نتیجه می ماند چرا که نبود رهبر واحد یکی از عوامل مهم شکست ملتهای ستمدیده در برابر ظالمان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که نبی مکرم اسلام (ص) برای صیانت از جامعه اسلامی و حفظ اتحاد مسلمانان پس از خود جانشین تعیین کرده و همگان را به تبعیت از او دعوت می کند چرا که خوب می داند جامعه بدون رهبر در منجلاب تباهی جان می سپارد.

این عضو خبرگان رهبری، روحانیت و حوزه های علمیه را مهمترین نهادهایی دانست که می توانند با تربیت برجسته ترین و با تجربه ترین نیروها جلوی فعالیت فرصت طلبان و سودجویان را بگیرند.

حجت السلام ديرباز در پايان سخنانش افزود: ما بايد با افكار همديگر آشنا باشيم و ما باهم برادر هستيم و قرنها با هم زندگي كرديم و راحت مي توانيم وحدت خود را تقويت كنيم و از دشمن خود غافل نشويم كه دشمن ما به اسلام و قرآن كار دارد.

در ادامه اين همايش حجت السلام شكوري امام جمعه شهرستان خوي طی سخنانی با تمسک به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت آن بزرگوار طی یک روایتی جایگاه و عظمت امامت و نقش سازنده او را در مدیریت جامعه چنین بیان فرموده است امامت زمام دین و مایه نظام و صلاح دنیـا و عزت مؤمنان است بواسطه امام است که نماز و زکات و روزه و حج و جهاد کامل می شود و غنیمت ها و صدقات گردآوری و حدود و احکام پیاده می گردد و مرزها و اطراف سرزمین اسلامی حفظ می شود.

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: پایه گذار اصلی وحدت اسلامی خود پیامبر بزرگوار بود که در این زمینه اقدامات مهمی انجام دادند از قبیل:ساختن مسجد برای اجتمـاع مسلمانان و عبادت دسته جمعی خداوند احدیت، ایجاد عقد اخوت در میـان مسـلمانـان، نفی کردن تمامی ارزشهای نژادی و طبقاتی دوران جاهلیت قبل از اسلام، محترم شمردن نظرات و دیدگاه های مسلمانان و مشاوره کردن با آنان در امـورات اجتـماعی، اقامه نـمـازهـای جمـاعت و جـمعه بـصـورت روزمـره و هفتگی که نقش اساسی در وحدت میان مسلمانان داشت ، دعوت مسلـمانان به وحـدت اسـلامـی در حـجـة الـوداع، سخنرانی ها و بیان احادیث متـعدد در زمیـنه ضـرورت های وحدت اسلامی.

وی در ادامه با اشاره به نقش استعمارگران بویژه انگلستان در دوران استعمارگری خود که چند قرن طول کشید اظهار داشت: از جمله توطئه های استعمارگران علیه وحدت جوامع اسلامی عبارتند از: راه اندازی گروه های وابسته و تأسیس فرقه های قومی و مـذهبی، علم کردن موضوعات و مباحث اختلافی در میان پیروان مـذاهب، بهره گیری از پیروان عوام و بی سواد مذاهب در کوبیدن یکدیگر،نـفـوذ و تـحـریـک بـرخـی از باسـوادان سـاده لـوح و کـج فـهم، بـهره گیـری از مطبوعـات و رسانه هـای منـطقه ای و بـین المللی ،ایجاد و دامن زدن به اختلافات مرزی در میان کشورهای اسلامی، دستور تألیف کتاب و تهیه مـقاله عـلیه مذاهـب مختـلف اسـلامی، راه اندازی مراکز فرهنگی و تبلیغی در سطح جهان جهت ایجاد اختلاف، اجیر کردن مبلغان مـزدور و خـائـن در جـهت دامـن زدن بـه اخـتلافات و بهره گیری از بعضی از مفتیان مزدور و تکفیری در کشورهای اسلامی.

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: امروز جوامع اسلامی مبتلا به درد بی درمان شده اند بنام جریانهای تکفیری تحت عناوین مختلف از قبیل:طالبان،القاعده،جند الله،جبهه النصره،داعش و ... که به عنوان آلت دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خون مسلمانان بی گناه را میریزند.

وی با اشاره به عقاید وهابیت که اخذ شده از اندیشه های پوسیده ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب است اظهار داشت نفی تعقل در فهم کلام خدا، انکار فضایل پیامبر(ص) و اهل بیت او،مخالفت با مذاهب چهارگانه اهل سنت، تحریم زیارت کردن پیامبر خدا(ص)،تحریم ساخت بناء برای قبور اموات، شرک دانستن قسم خوردن به قرآن، بدعت دانستن مراسم جشن میلاد پیامبر(ص)، شرک دانستن توسل به پیامبر(ص)، قائل به جسمیت خداوند و کافر دانستن عموم مسلمانان از جمله اعتقادات انحرافی و ضداسلامی آنان می باشد.

امام جمعه شهرستان خوي، در پایان با اشاره به بهره گیری آمریکا از وهابیت و جریانهای تکفیری اظهار داشت: تحریک جریانهای تکفیری علیه شوروي و مارکسيسم در دوران جنگ سرد، استفاده از آنان عليه شوروي پس از اشغال افغانستان توسط بن لادن و بهره گیری از آنان علیه ایران، صـدور فــتـوا عـلـيه حـزب الله و مـردم غـزه در جـنگ بـا اسـرائيـل و اکنون اقدام به مسلمان کشی در عراق، سوريه،پاکستان و بحرين و... از جمله خدمات جریانهای تکفیری به استعمارگر آمریکا می باشد.

در ابتداي مراسم حجت السلام محمد رستمي مسئول دفتر نمايندگي در سپاه خوي ضمن خير مقدم گويي به شركت كنندگان همايش، حفظ وحدت را وظیفه ای الهی و یک تکلیف برای مسلمانان دانست و افزود: در جامعه ای که همدلی و همزبانی وجود نداشته باشد به طور حتم شکاف پدید آمده و مطمئن باشید که این جامعه مورد وثوق رسول مکرم اسلام(ص) نیز نخواهد بود.

وی افزود: رهبری و پیروی از منویات ایشان محور وحدت در جامعه اسلامی است و این بزرگترین نعمتی می باشد که خداوند به این ملت عطا کرده و امور را به صالحان داده و جامعه ما را گرفتار حاکمان شرور نکرده است

تجليل از روحانيون تشيع و اهل تسنن، اقامه نماز وحدت و صرف نهار از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.

ارسال نظرات