مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت زبا برشمردن مشکلات محیط زیستی، سلامت و مخاطرات حوزه اچ اس ای در ایران افزود: حال اچ اس یی در کشور ما خوب نیست و برای کاهش این مخاطرات در کشور به همکاری و دلسوزی همه مدیران و کارمندان در همه سازمان‌ها نیاز داریم.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۶۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رکن الدین جوادی دیروز در آیین تودیع و معارفه مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت اچ اس ای در صنعت نفت اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر صنعت نفت به عنوان پیشگام در حوزه اچ اس ای فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته دارد که ناشی از آموزش و فرهنگ باور ما به اچ اس یی است.

وی افزود: اما این مسئله به این معنا نیست که همکاران ما در حوزه اچ اس ای فعالیت درستی نداشته اند، بلکه همه دستگاههای کشور در این مسئله سهیم و وقتی حادثه ای رخ می دهد همه به نوعی در این حوادث دخیل هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برای ایجاد باور به اچ اس ای، آموزشها باید به گونه ای باشد که هرکس فعالیتهای خود را مرتبط با زندگی تک تک افراد در حوزه کاری خود بداند.

جوادی با اشاره به این که بخشی از مشکلات اچ اس ای به تعریف پروژه ها مرتبط می شود، یادآور شد: برای نمونه در پروژه های کلان تعاریف اچ اس ای گنجانده می شود که آن هم به صورت کلی و کلان است، در پروژه های توسعه ای تدریجی هم که به هیچ وجه مسائل اچ اس یی تعریف نمی شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برای نهادینه شدن اچ اس ای باید فرآیندها بر اساس چهارچوب تعریف شود و امکان دور زدن سیستم وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دوران پساتحریم و توسعه سریع صنعت نفت در ایران گفت: بعد از دوران تحریم، با توسعه شتاب دار صنعت، به احتمال زیاد شاهد ورود فناوریهای جدید هستیم و به همراه این فناوری حضور شرکتها و کشورهای توسعه یافته نیز دور از انتظار نیست و برای آن که بتوانیم از منافع کشورمان دفاع کنیم باید استاندارهای خودمان را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

تغییر سیستم مدیریت باید به همراه منافع سازمانی باشد

همچنین سیدباقر مرتضوی، مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت نیز در این مراسم اظهار کرد: جابجایی در سیستم مدیریت تا جایی که منافع سازمان را به همراه داشته باشد، مورد ندارد و نباید روی افراد تمرکز کرد.

وی با برشمردن مشکلات محیط زیستی، سلامت و مخاطرات حوزه اچ اس ای در ایران افزود: حال اچ اس ای در کشور ما خوب نیست و برای کاهش این مخاطرات در کشور به همکاری و دلسوزی همه مدیران و کارمندان در همه سازمانها نیاز داریم.

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت تحرک بخشیدن به مجموعه ها، پیگیری مسائل و مشکلات، پایش مدام سیستم ها و فرآیندها و پیگیری بودجه های تخصیص یافته به حوزه اچ اس ای را از عوامل بهبود شرایط اچ اس ای بر شمرد.

نگاه یکپارچه به اچ اس یی

سیاوش درفشی، مدیر جدید بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم در توصیف رویکرد جدید در مدیریت اچ اس ای گفت: نگاه جدید به اچ اس ای سیستمی خواهد بود به این معنا که رشد موزون همه اجزا باید به شکل سیستمی باشد در غیر این صورت شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود.

وی افزود: این که فعالیتهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست به صورت مجزا دیده می شود روش غلطی است و یکپارچه نگاه کردن به اچ اس ای می تواند نتایج مثبت بسیاری داشته باشد.

مدیر اچ اس ای شرکت ملی نفت ایران با اشاره به خلق ایده در حوزه اچ اس ای تصریح کرد: در حال حاضر در پروژه های اچ اس ای، ایده کمترین نقش را در فرآیندها دارد در حالی که در زمان تعریف پروژه ها با ایده پردازی و خلاقیت می توان عوامل مخاطرات را از میان برداشت.

آیین تودیع عباس رزمی و معارفه سیاوش درفشی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، دیروز (هفتم شهریورماه) با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران عامل شرکتهای تابعه در سالن جلسات هیئت مدیره برگزار شد.

ارسال نظرات